Raport finansowy Ubisoftu - Far Cry 5 i The Crew 2 najpóźniej 31 marca 2018 r.
Firma Ubisoft stała się kolejnym wydawcą, który opublikował sprawozdanie finansowe. Dowiedzieliśmy się z niego m.in., że South Park: The Fractured But Whole, Far Cry 5, The Crew 2 oraz kolejna odsłona cyklu Assassin’s Creed ukażą się przed 1 kwietnia przyszłego roku.
Firma Ubisoft opublikowała raport finansowy z podsumowaniem minionego roku rozliczeniowego, czyli okresu od 1 kwietnia 2016 r. do 31 marca 2017 r. Przychody wyniosły 1,459 miliarda euro, co stanowi wzrost o 4,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Natomiast zysk operacyjny podskoczył o 40,7%, osiągając kwotę 237,7 mln euro.
Sprzedaż cyfrowa odpowiadała za połowę całego przychodu. Warto odnotować wysokie powodzenie starszych tytułów firmy, z 2016 roku i wcześniejszych lat, na które przypadło 44,5% przychodu. Dla porównania, w poprzednim roku rozliczeniowym było to 25,7%.
Ubisoft pochwalił się także, że w tym roku kalendarzowym jest najpopularniejszym wydawcą gier na świecie. Ze wszystkich gier wypuszczonych w tym roku najlepiej sprzedającą się produkcją jest Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands, a drugie miejsce zajmuje inny tytuł tej firmy w postaci For Honor.
Wydawca optymistycznie patrzy w przyszłość. Prognozowane przychody za obecny rok rozliczeniowy mają wynieść 1,7 mld euro, a zysk operacyjny 270 mln. We wzroście pomogą premiery wyczekiwanych gier w postaci South Park: The Fractured But Whole, Far Cry 5, The Crew 2 oraz nowej odsłony cyklu Assassin’s Creed. Tym samym dowiedzieliśmy się, że wszystkie te produkcje mają zadebiutować na rynku do 31 marca 2018 r.
Dalej ma być jeszcze lepiej, gdyż Ubisoft prognozuje, że w następnym roku rozliczeniowym przychody sięgną 2,1 mld euro, a zysk operacyjny wzrośnie do 440 mln euro, co osiągnięte zostanie m.in. dzięki wydaniu czterech kolejnych, niezapowiedzianych jeszcze produkcji AAA, z których jedna będzie nową marką. W sumie ten zestaw wysokobudżetowych tytułów ma się rozejść w 28 mln egzemplarzy. Jednocześnie przedstawiciele firmy podkreślają, że w przyszłości jej rozwój w dużym stopniu napędzany będzie poprzez utrzymywanie zainteresowania klientów starszymi pozycjami, a nie jedynie nowymi premierami.
Zestawienie udziału poszczególnych platform w przychodach:
Platforma: | 1 stycznia – 31 marca 2017 r. | 1 stycznia – 31 marca 2016 r. | 1 kwietnia 2016 r. – 31 marca 2017 r. | 1 kwietnia 2015 r. – 31 marca 2016 r. |
PlayStation 4 | 46% | 49% | 41% | 42% |
Xbox One | 30% | 31% | 27% | 26% |
PC | 17% | 14% | 18% | 14% |
Łącznie Xbox 360 PlayStation 3, Wii i Wii U | 2% | 3% | 7% | 12% |
Pozostałe (w tym gry mobilne) | 5% | 3% | 7% | 6% |