PUBG Mobile z 400 mln pobrań, liczba graczy pozostaje imponująca
Firma Tencent pochwaliła się gigantyczną popularnością gry PUBG Mobile. Liczba pobrań przekroczyła 400 mln, a w tytuł bawi się 50 mln graczy dziennie. Sukces ten robi tym większe wrażenie, że w Chinach produkcja została usunięta z dystrybucji.
Przyzwyczailiśmy się, że na rynku mobilnym w kategorii battle royale najlepiej radzi sobie Fortnite. W cieniu tego giganta doskonale rozwija się jednak konkurencyjne PUBG Mobile. Odpowiadająca za tę grę firma Tencent pochwaliła się, że produkcja została już pobrana ponad 400 mln razy. Co więcej, każdego dnia bawi się w nią średnio 50 mln osób.
Zwłaszcza ta druga liczba jest szalenie imponująca, gdyż nie obejmuje rynku chińskiego. W tym kraju PUBG Mobile zostało bowiem na początku maja wycofane z dystrybucji po tym, jak Tencentowi nie udało się uzyskać zgody lokalnych urzędników na czerpanie zysków z gry. Krótko potem udostępniono przerobioną wersję nazwaną Game for Peace, w której pokonani wrogowie nie giną, a jedynie się poddają, a na każdym kroku można znaleźć patriotyczną propagandę. Projekt reklamowany jest jako coś nowego, ale w rzeczywistości zachowano nawet postępy w rozgrywce z pierwowzoru.
Chiny to największy rynek dla firmy Tencent, więc dużym osiągnięciem jest to, że PUBG Mobile może się pochwalić 50 mln graczy dziennie bez wliczania wyników Game for Peace.
Według analityków banku China Renaissance przed usunięciem z dystrybucji w PUBG Mobile w samych Chinach bawiło się ok. 70 mln osób dziennie. Dlatego prognozuje się, że Game for Peace będzie w stanie generować przychody na poziomie 1,18-1,48 mld dolarów rocznie.
Przypomnijmy, że PUBG Mobile jest mobilnym spin-offem wydanej na PC, Xboksie One i PlayStation 4 gry Playerunknown's Battlegrounds. Produkcja korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami. Projekt dostępny jest na systemy iOS i Android, a dzięki oficjalnemu emulatorowi Gaming Buddy mogą w niego zagrać również pecetowcy.