Protest twórcy modów do Cities: Skylines 2. Deweloper usuwa projekty, bo społeczność stała się zbyt toksyczna
Twórca wielu modów do Cities: Skylines 2 usunął z sieci swoje projekty w związku z narastającą toksycznością społeczności gry, która coraz śmielej atakuje deweloperów.
Niezbyt udana premiera Cities: Skylines 2 sprawiła, że na studio Colossal Order spadła ogromna krytyka. Zdaniem jednego z czołowych twórców modów do gry, w pewnym momencie przerodziła się ona w ślepy „hejt” wobec deweloperów.
Jak przekonuje twórca o pseudonimie Derranged Teddy, społeczność Cities: Skylines 2 w ostatnim czasie stała się „przepełniona nienawiścią” i wroga wobec pracowników studia Colossal Order, mimo że ci w pocie czoła pracują nad poprawkami (via PCGamesN).
Wobec zauważalnego wzrostu poziomu toksyczności wśród graczy CS2, Derranged Teddy – który związany jest z gatunkiem city builderów od ponad 30 lat – postanowił wycofać z sieci wszystkie swoje modyfikacje, wśród których znajdują się takie perełki, jak mod usprawniający sztuczną inteligencję mieszkańców czy system szczegółowo monitorujący dane na temat zatrudnienia w metropolii.
Taką postawą moder solidaryzuje się z członkami Colossal Order, a dodatkowo chroni siebie przed nienawiścią ze strony innych graczy popularnego city buildera.
Nie jesteśmy robotami. Jesteśmy ludźmi, którzy projektują niezwykle skomplikowane rzeczy. Błędy muszą być wskazywane dla dobra gry, ale wielu ucieka się do wyrażania osobistych zdań na temat całej branży gier […].
Zachowanie tej społeczności sprawia, że zastanawiam się, co stanie się ze mną, jeśli napiszę popularny mod i będzie on zepsuty. Czuję więc, że muszę podjąć decyzję, by stanąć w obronie moich kolegów deweloperów, a także siebie, i wycofać się, dopóki sytuacja się nie uspokoi.
Jednocześnie Derranged Teddy zaapelował do toksycznych członków społeczności Cities: Skylines 2, aby ci dokonali głębokiej refleksji nad swoim zachowaniem – swoistego rachunku sumienia.
Proszę o przemyślenie swojego zachowania, ponieważ moderzy nie pozostaną w społeczności, która jest tak toksyczna i wrogo nastawiona do deweloperów.
Warto przy okazji wspomnieć, że zapewnienie oficjalnego wsparcia moderskiego dla Cities: Skylines 2 jest jednym z priorytetów studia Colossal Order na przyszły rok.
Cities: Skylines II zadebiutowało w październiku tego roku. Obecnie gra dostępna jest wyłącznie na PC. Wersje na konsole Xbox Series S, Xbox Series X i PlayStation 5 ukażą się w przyszłym roku.