Gra sama usuwa save'y - problemy Monster Hunter: World Iceborne
Dodatek Iceborne do gry Monster Hunter: World zadebiutował pod koniec ubiegłego tygodnia na PC. Niestety, nie dla wszystkich graczy premiera ta przebiegła gładko. Niektórzy zwracają uwagę, że rozszerzenie usuwa zapisane stany zabawy i psuje optymalizację.
W miniony czwartek miłośnicy Monster Hunter: World na PC w końcu otrzymali duży dodatek Iceborne. Stało się to przeszło cztery miesiące od jego premiery na konsolach. Mogłoby się wydawać, że to wystarczająco dużo czasu, by firma Capcom zdążyła dopracować swój produkt. Niestety, rzeczywistość okazała się zgoła inna. Posiadacze najnowszej odsłony popularnego cyklu trzecioosobowych RPG-ów akcji na komputerach osobistych zgłaszają na Steamie, Reddicie i Reseterze, że od debiutu rozszerzenia tytuł trapią nieprzyjemne błędy.
Najpoważniejszym problemem, z którym borykają się niektórzy pecetowi gracze Monster Hunter: World od kilku dni, jest znikanie zachowanych stanów zabawy. Błąd ten opisał serwis VG247. Otóż po uruchomieniu tytułu pojawia się komunikat, że nie udało się znaleźć kompatybilnych zapisów. Jeśli zdecydujecie się na kontynuowanie, wówczas stary „save”, również ten znajdujący się w „chmurze”, zostanie zastąpiony nowym. Zatem jeśli jeszcze nie uruchomiliście Monster Hunter: World po premierze dodatku Iceborne, to dla bezpieczeństwa zróbcie kopię swoich plików znajdujących się w następujących folderach:
- Steam\userdata\[Twój numer ID na Steam]\582010
- Steam\steamapps\common\Monster Hunter World\savedata_backup
Dzięki temu swoje postępy będziecie mogli odzyskać za pomocą specjalnego fanowskiego narzędzia (które niestety jak na razie nie współpracuje w pełni z nowym rozszerzeniem). Rozwiązanie to możecie zobaczyć chociażby na tym filmie.
Pozostaje jednak pytanie, dlaczego tylko niektórzy gracze borykają się z problemem kasowanych stanów gry, a nie wszyscy. Teorii na to jest kilka. Niektórzy uważają, że winne są mody, które po premierze Iceborne'a przestały być kompatybilne z grą. Inni winę zrzucają na nowy format plików zapisów, psujący postępy u osób, które długo nie uruchamiały Monster Hunter: World.
Prócz tego posiadacze pecetowej wersji niedawnego dzieła firmy Capcom zwracają uwagę na fakt, że po premierze dodatku Iceborne znacznie pogorszyła się strona techniczna tytułu. Cytując jedną z recenzji użytkowników zamieszczonych na platformie Steam:
NEW DLC "ICEBORN" NO NO HELL NO ...THAT DLC SHOULD CALL DESTROY FPS DLC
A tak po polsku gra zaczęła mi chodzić nagle w 26 FPS myśle sobie o co chodzi ( czasami to nawet do 5FPS skacze ) wcześniej to było piękne 60 FPS ( myślę pewnie to winna mojego sprzętu ) wchodze na forum by sie dowiedzieć co jest nie tak a tam burdel i pełno postów na temat błędów czy to z Directx 12 czy z FPS czy zmienionym sterowaniem lub z crashami ( to są te najpopularniejsze tematy ) Nie polecam ;_;
Z kolei w innej czytamy:
Właśnie dostaliśmy kompletnie popsuty port z konsoli. Gra teraz ma teraz tendencje do olewania GPU kosztem ogromnego zużycia na CPU. Jeżeli macie coś na poziomie min i7 7700 to możecie nie mieć problemu. Jeżeli jednak macie gorszy procesor to możecie się zaliczyć do sporego grona ludzi którzy teraz nie mogą grać, nawet w wersje bez DLC.
Firma Capcom obiecała, że przyjrzy się problemowi spadającej liczby klatek.
Sam dodatek Iceborne na PC zbiera jak na razie zbiera bardzo dobre opinie w mediach branżowych. W serwisie Metacritic może się on pochwalić średnią ocen na poziomie 87/100. Krytycy podkreślają, że jest to doskonałe rozszerzenie doświadczenia z „podstawki”. Pechowcy muszą zatem cierpliwie poczekać, aż Capcom wyeliminuje wszystkie najpoważniejsze problemy techniczne.
- Oficjalna strona internetowa firmy Capcom
- Recenzja gry Monster Hunter: World – udane łowy
- Monster Hunter: World – poradnik do gry