autor: Marcin Skierski
Prezentacja silnika graficznego gry MMO World of Darkness
Zapowiedziana w 2010 roku gra MMO World of Darkness jest nadal w produkcji. Najlepszym tego dowodem jest najnowsza prezentacja studia CCP pokazująca możliwości silnika graficznego nadchodzącej produkcji.
Islandzkie studio Crowd Control Productions (CCP) na imprezie EVE Fanfest 2012 ujawniło krótki film z gry MMO World of Darkness. Materiał jest swego rodzaju prezentacją możliwości silnika graficznego, z jakiego korzysta omawiany tytuł.
Deweloper chwali się, że film nie jest renderowany, tylko w całości korzysta z technologii wykorzystanej w trakcie procesu produkcji. Możemy zobaczyć krótki lot kamery w mieście, w którym gracze będą przebywać w czasie zabawy. Właściwa prezentacja zaczyna się od 1:27 poniższego materiału.
Nawet jeśli wszystko rzeczywiście działa na silniku graficznym, to niemal na pewno nie uda się uzyskać takiego poziomu oprawy w końcowym produkcie. Trzeba bowiem pamiętać, że w tym przypadku deweloper nie musiał martwić się ogromną liczbą procesów, jakie zachodzą w trakcie rozgrywki w grze MMO. Gdy wirtualny świat zostanie zaludniony przez tysiące osób, wielu przeciwników i postaci niezależnych, twórcy z pewnością będą musieli zdecydować się na zmniejszenie liczby detali.
World of Darkness jest produkcją MMO z akcją umieszczoną w tytułowym Świecie Mroku. Choć pozornie przypomina on naszą rzeczywistość, to tak naprawdę jest zamieszkany przez wampiry, wilkołaki i inne typy nadnaturalnych stworów. Deweloper twierdzi, że jedną z inspiracji przy tworzeniu World of Darkness jest gra Vampire The Masquerade: Bloodlines.