autor: Artur Falkowski
Premiera Wiedźmina ustalona na 26 października
Jeszcze w trakcie wywiadu udzielonego Shuckowi podczas E3 Michał Madej, chief designer gry Wiedźmin, przyznał, że nie wie, jaka będzie data premiery powstającej produkcji, ponieważ jest to źródło nieporozumień pomiędzy CD Projekt RED oraz wydawcą, Atari. Jak się jednak okazało, w tym samym czasie wspomnianym firmom udało się dojść do porozumienia i ogłoszono termin rynkowego debiutu gry.
Jeszcze w trakcie wywiadu udzielonego Shuckowi podczas E3 Michał Madej, chief designer gry Wiedźmin, przyznał, że nie wie, jaka będzie data premiery powstającej produkcji, ponieważ jest to źródło nieporozumień pomiędzy CD Projekt RED oraz wydawcą, Atari. Jak się jednak okazało, w tym samym czasie wspomnianym firmom udało się dojść do porozumienia i ogłoszono termin rynkowego debiutu gry. Niestety, jest on późniejszy niż oczekiwano.
W oficjalnym oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej Wiedźmina możemy przeczytać, że ostateczna data premiery została ustalona na 26 października 2007 roku. Na temat przesunięcia terminu wydania wypowiedział się szef studia CD Projekt RED, Adam Kiciński: „Zdajemy sobie sprawę, że takie przesunięcia są zawsze bolesne dla graczy oczekujących premiery. Zdecydowaliśmy się jednak przedłużyć okres pracy nad grą, tak aby ostateczny produkt był możliwie najbardziej dopracowany. Chcieliśmy również jak najszybciej uprzedzić o tym graczy, aby nie zaskakiwać tą wiadomością w ostatniej chwili. Mam nadzieję, że przesunięcie premiery o 6 tygodni będzie akceptowalne dla fanów oczekujących gry i że nasza decyzja spotka się ze zrozumieniem”.
We wspomnianym oświadczeniu możemy również przeczytać komentarz szefa projektu, Jacka Brzezińskiego, który przyznał, że aktualnie ukończona została wersja gry określana jako „beta candidate nr 4”. Na tym etapie prac okazało się, że na testy i dopracowanie produkcji potrzeba więcej czasu, niż pierwotnie zakładano.
Na pocieszenie Brzeziński zapowiedział, że czas ukończenia Wiedźmina będzie dłuższy od szacowanego. Na przejście głównej linii fabularnej potrzeba będzie 50 godzin, podczas gdy osoby lubiące bawić się w zadania poboczne mogą oczekiwać ponad 90 godzin rozgrywki.
Wspomniany już Michał Madej w ten sposób skomentował długość zabawy w Wiedźmina: „Zdajemy sobie sprawę, że obecnie najnowsze trendy mówią raczej o tworzeniu gier coraz krótszych. Jednak dla nas ważniejsze było nawiązanie do dawnych wielkich epickich gier RPG, w których świat można są było zagłębić na całe tygodnie”.
W oświadczeniu zapowiedziano również prezentację gry, która odbędzie się w Lipsku podczas sierpniowej imprezy Games Convention.
Zainteresowanych tematem odsyłamy na łamy naszej encyklopedii i oficjalną stronę projektu. Zapraszamy także do zapoznania się z naszymi wrażeniami z gry w Wiedźmina.