Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 listopada 2024, 15:05

autor: Adrian Werner

Premiera STALKER 2. Do Zony wrócimy także za pomocą Game Passa

Doczekaliśmy się dnia premiery S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Za kilka godzin do Zony wkroczą posiadacze pecetów i konsol Xbox Series X/S. Tę wycieczkę będzie można zorganizować sobie taniej dzięki Game Passowi.

Źródło fot. GSC
i

Aktualizacja (20 listopada, godz. 15:05)

Studio GSC Game World udostępniło zwiastun premierowy S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.

Oryginalna wiadomość (20 listopada, godz. 12:55)

Za kilka godzin na rynku zadebiutuje S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, czyli najnowsza odsłona kultowego cyklu FPS-ów.

  1. Gra ukaże się równocześnie na PC oraz konsolach Xbox Series X i Xbox Series S.
  2. Wersja pecetowa sprzedawana będzie w serwisach Steam oraz Epic Games Store i zostanie odblokowana dzisiaj o godzinie 17:00 czasu polskiego. Wydanie konsolowe powinno zadebiutować w Microsoft Store w tym samym czasie.
  3. Standardowa wersja gry kosztuje 229,99 złotych. Dostępna jest także edycja Deluxe, która za 309,99 zł oferuje dodatkowe kombinezony i bronie. Z kolei wyceniona na 409,99 zł Ultimate Edition dorzuca to tego przepustkę na wszystkie nadchodzące DLC.
  4. Gra oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
  5. Od momentu premiery produkcja dostępna będzie w abonamencie Game Pass – zarówno na PC, jak i konsolach Xbox.

Abonament Game Pass kupisz tutaj

Nadzieje związane z grą są ogromne. Jest to czwarta najbardziej wyczekiwana gra na Steamie i pierwsza, jeśli chodzi o produkcje, które mają ukazać się w tym roku. Zapowiedzi mocno sugerowały, że autorom uda się spełnić oczekiwania graczy, aczkolwiek tuż przed premierą pewne wątpliwości zaczęła budzić kwestia optymalizacji gry i ewentualnych niedoróbek z uwagi na mocno skomplikowany proces produkcji. Jak będzie naprawdę, przekonamy się za kilka godzin.

  1. S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl na Steamie

Na koniec warto wspomnieć o wymaganiach pecetowej wersji gry (warto dodać, że poniższe konfiguracje powstały z uwzględnieniem technologii upscalingu, takich jak DLSS).

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl – minimalne wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „niskie”, 1080p, 30 fps)

  1. System operacyjny: Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 5 1600X / Intel Core i7-7700K
  3. Pamięć RAM: 16 GB
  4. Karta graficzna: AMD Radeon RX 580 8 GB / Nvidia GeForce GTX 1060 6 GB / Intel Arc A750
  5. Miejsce na dysku: 160 GB (SSD)

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl – średnie wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „średnie”, 1080p, 60 fps)

  1. System operacyjny: Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 7 3700X / Intel Core i7-9700K
  3. Pamięć RAM: 16 GB
  4. Karta graficzna: AMD Radeon RX 5700 XT / Nvidia GeForce RTX 2070 Super lub RTX 4060
  5. Miejsce na dysku: 160 GB (SSD)

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl – wysokie wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „wysokie” 1440p, 60 fps)

  1. System operacyjny: Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 7 5800X / Intel Core i7-11700
  3. Pamięć RAM: 32 GB
  4. Karta graficzna: AMD Radeon RX 6800 XT / Nvidia GeForce RTX 3070 Ti lub RTX 4070
  5. Miejsce na dysku: 160 GB (SSD)

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl – epickie wymagania sprzętowe na PC (ustawienia grafiki „epickie”, 4K, 60 fps lub więcej)

  1. System operacyjny: Windows 10 / Windows 11 (64-bit)
  2. Procesor: AMD Ryzen 7 7700X / Intel Core i7-13700KF
  3. Pamięć RAM: 32 GB
  4. Karta graficzna: AMD Radeon RX 7900 XTX / Nvidia GeForce RTX 4080
  5. Miejsce na dysku: 160 GB (SSD)

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej