autor: Bartosz Świątek
Premiera Rune we wczesnym dostępie opóźniona
Deweloperzy z Human Head Studios przekazali, że RPG akcji Rune trafi do programu wczesnego dostępu dopiero zimą – a nie, jak wcześniej planowano, 19 września.
Deweloperzy z Human Head Studios poinformowali, że Rune – RPG akcji z elementami survivalu i światem inspirowanym mitologią nordycką – wbrew dotychczasowym planom nie zadebiutuje w programie wczesnego dostępu Steam 19 września. Na razie nie znamy nowej daty premiery gry w Early Access; wiemy tylko tyle, że dojdzie do niej w czasie tegorocznej zimy. Przyczyną obsuwy są uwagi zebrane w czasie zamkniętych testów beta. Twórcy są przekonani, że dzięki nim mogą uczynić swój tytuł jeszcze większym i lepszym.
Co ma ulec poprawie?
Lista rzeczy, które Human Head Studios chce usprawnić lub dodać do swojej produkcji jest całkiem obszerna. Znajdziemy na niej:
- Poprawioną interakcję z bogami: chodzi o dodatkowe zdolności, zadania, więcej fabuły, błogosławieństw i klątw;
- Doszlifowanie systemu walki – obejmujące poprawienie ataków postaci graczy i wrogów;
- Możliwość grania kobietą;
- Więcej rzeczy do budowania (budynków, struktur, kapliczek);
- Przebudowę systemu rzemiosła – ma być bardziej zróżnicowany;
- Więcej miejsc do eksplorowania i sekretów do odnalezienia;
- Więcej niebezpiecznych wrogów: chodzi o smoki, morskie węże, dodatkowych gigantów i kilka innych niespodzianek.
Warto też podkreślić, że beta-testy będą kontynuowane, a zbierane dzięki nim informacje być może przełożą się na kolejne usprawnienia. Co ważne, osoby, które złożyły zamówienie przedpremierowe na Rune przed 13 września 2018 roku mają zapewniony dostęp do każdej kolejnej bety. Twórcy zapewniają, że ich naczelnym celem jest stworzenie dopracowanej, zbalansowanej, głębokiej i przede wszystkim grywalnej produkcji. Kolejne informacje na temat postępu prac będą publikowane na oficjalnej stronie Rune, blogu, forum oraz w social mediach.