Human Head Studios wczoraj wydało Rune II, a dziś już nie istnieje. Bethesda wchłania zespół
Dziś amerykańskie studio Human Head zamknęło działalność po 22 latach istnienia na rynku gier. Wszyscy pracownicy znaleźli jednak szybko zatrudnienie w nowo powstałym zespole Roundhouse Studios otwartym przez Bethesdę.
Firma Human Head Studios po 22 latach tworzenia gier zamknęła działalność, o czym poinformowała dziś na oficjalnej stronie. Nie jest to jednak koniec historii tej utalentowanej grupy ludzi. Z pomocną ręką przyszła Bethesda, która postanowiła zatrudnić cały zespół pod nowym szyldem - Roundhouse Studios.
W informacji prasowej dyrektor kreatywny zespołu Chris Rhinehart przyznał, że powodem zamknięcia niezależnego studia były problemy ekonomiczne. Stało się jasne, że Human Head nie może dalej istnieć w takim samym formacie. Rhinehart podkreślił jednak, że deweloperzy cieszą się z rozpoczęcia nowego rozdziału już w rodzinie Bethesdy. Zmiany na pewno nie będą dla pracowników zbyt drastyczne. Na stanowisku dyrektora kreatywnego pozostał bowiem Rhinehart, a siedzibą firmy nadal będzie miasto Madison w stanie Wisconsin. Co więcej, ze strony producenta nie zniknęły także oferty pracy.
Jesteśmy zachwyceni tym, że cała kadra pozostanie razem i jest od teraz częścią rodziny - skomentował sprawę Todd Vaughn z firmy Bethesda Softworks.
Human Head Studios założone zostało w 1997 roku. W czasie swojej długoletniej działalności stworzyło lub współtworzyło m.in. takie gry, jak Blair Witch Volume II: The Legend of Coffin Rock, Rune, Prey (2006), BioShock Infinite oraz Batman: Arkham Origins. Ostatnim dziełem zespołu było Rune II, które wczoraj zadebiutowało w Epic Games Store.