Poznaliśmy zwycięzców Game Developers Choice Awards i Independent Games Festival
Poznaliśmy zwycięzców jedenastej edycji Game Developers Choice Awards. Zgodnie z oczekiwaniami najważniejsza z nagród przypadła w udziale absolutnemu hitowi 2010 roku, czyli przygodowej grze akcji Red Dead Redemption. Poznaliśmy również listę niezależnych tytułów wyróżnionych w konkursie Independent Games Festival.
Poznaliśmy zwycięzców jedenastej edycji Game Developers Choice Awards. Zgodnie z oczekiwaniami najważniejsza z nagród przypadła w udziale absolutnemu hitowi 2010 roku, czyli przygodowej grze akcji Red Dead Redemption. Poznaliśmy również listę niezależnych tytułów wyróżnionych w konkursie Independent Games Festival.
500 producentów gier, posiadających głos w Game Developers Choice Awards, uznało, że najlepszym tytułem ubiegłego roku było dzieło firmy Rockstar Games. Niezwykłe przygody Johna Marstona zostały docenione także w kilku innych kategoriach (m.in. najlepszy projekt i oprawa dźwiękowa). Po piętach deptał mu notch, czyli autor kultowego Minecrafta (trzy nagrody). Pełna lista zwycięzców prezentuje się następująco:
Gra Roku
- Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
Najlepszy design
- Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
Nagroda za innowacyjność
- Minecraft (Mojang)
Najlepsze programowanie (technologia)
- Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
Najlepsza gra na platformy przenośne
- Cut the Rope (ZeptoLab)
Najlepsze udźwiękowienie
- Red Dead Redemption (Rockstar San Diego)
Najlepsza gra w dystrybucji cyfrowej
- Minecraft (Mojang)
Najlepszy scenariusz
- Mass Effect 2 (BioWare)
Najlepszy debiut
- Minecraft (Mojang)
Najlepsza grafika (artyzm)
- Limbo (Playdead)
Dodatkowo kapituła konkursu jak co roku przyznała trzy nagrody specjalne w kategoriach: Całokształt (Peter Molynuex), Nagroda Pionierska (Yu Suzuki) oraz Nagroda Ambasadora (Tim Brengle oraz Ian MacKenzie).
Czego Minecraft nie zdobył w konkursie GDCA, odbił sobie z nawiązką podczas tegorocznej edycji Independent Games Festival. Produkcja otrzymała bowiem dwa najbardziej prestiżowe wyróżnienia, w tym nagrodę główną.
Główna nagroda im. Seumas McNally
- Minecraft (Mojang)
Najlepsza oprawa graficzna (doznania artystyczne)
- Bit.Trip Runner (Gaijin Games)
Najlepsza oprawa graficzna (pod względem technicznym)
- Amnesia: The Dark Descent (Frictional Games)
Najlepszy projekt
- Desktop Dungeons (QCF Design)
Najlepszy dźwięk
- Amnesia: The Dark Descent (Frictional Games)
Najlepsza gra na telefony komórkowe i smartfony
- Helsing's Fire (Ratloop)
IGF – Nagroda Publiczności
- Minecraft (Mojang)
Najlepsza gra „studencka”
- Fract (Richard Flanagan)