Powstaje Project Hell - siekanka fantasy autorów Dead Island
W studiu Techland powstał niewielki zespół, który pracuje nad grą Project Hell. Będzie to pierwszoosobowa gra akcji osadzona w realiach mrocznego fantasy. Wypuszczono już pierwsze screeny.
Rodzime studio Techland jest obecnie na fali, dzięki sukcesowi zeszłorocznego Dead Island. Zespół pracuje obecnie nad kontynuacją tej gry, ale okazuje się, że nie jest to jedyna nadchodząca produkcja tej firmy. Niewielka grupa pracowników zajmuje się bowiem pierwszoosobową zręcznościówką osadzoną w mrocznym świecie fantasy. Obecnie gra nosi tymczasowy tytuł Project Hell.
Historia tej produkcji jest dosyć ciekawa. Wszystko zaczęło się od małego moda do Dead Island, stworzonego przez jednego z pracowników Techlandu o pseudonimie MZM. Pozwalał on na magiczne zamrażanie wrogów, a następnie krojenie ich na kawałki za pomocą potężnych dwuręcznych mieczy. Modyfikacja była bardzo prosta, ale zapewniała tak dużo zabawy, że szefostwo firmy przydzieliło MZM kilku ludzi do pomocy i poleciło, aby tak utworzony zespół rozwinął pomysły z moda i opracował w ten sposób prototyp nowej gry.
Na razie nie wiadomo zbyt wiele na temat Project Hell. Autorzy deklarują, że celują w bardzo mroczne fantasy. Nie znajdziemy więc w grze żadnych jednorożców czy wróżek. Zamiast tego posiekamy na drobne kawałki hordy potworów. Walki mają być szybkie i bardzo brutalne. Nie zabraknie też starć z potężnymi bossami.
Project Hell powstaje w oparciu o silnik Dead Island, choć wykorzystywana przez autorów wersja posiada wiele nowych ulepszeń i funkcji. Niestety, na tym kończą się nasze informacje na temat gry. Nie znamy planowanej daty premiery, ani nawet platform docelowych, choć poprzednie projektu Techlandu sugerują, że gra trafi zarówno na pecety, jak i konsole.
Zainteresowanym polecamy odwiedzanie oficjalnego bloga projektu, na którym pojawiły się już pierwsze screeny:
Ujawnione informacje na temat Project Hell są skąpe, ale te kilka konkretów wystarczy, aby wzbudzić nasz optymizm. System walki bronią białą w Dead Island nie należał do skomplikowanych, ale jednocześnie dawał masę frajdy.
Ponadto od czasu wydanego w 2006 roku Dark Messiah of Might and Magic nie mieliśmy okazji zagrać w naprawdę dobrą grę tego typu. Obecnie trwają co prawda prace nad obiecującymi siekankami FPP zatytułowanymi War of the Roses oraz Chivalry: Medieval Warfare, ale oba te tytułu przeznaczone są jedynie do trybu multiplayer i osadzono je w czasach średniowiecza, a nie w świecie fantasy.