Powrót po 20 latach. Atari ożywia Infogrames, tworząc nową markę wydawniczą
Atari wskrzesza nieaktywne od wielu lat Infogrames. Dawniej firma słynęła z wydawania takich gier jak Alone in the Dark, Hogs of War czy Outcast.
Zapewne spora część z Was pamięta Infogrames, które na przełomie wieków było jednym z najbardziej rozpoznawalnych wydawców gier. Niestety firma, której zawdzięczamy premiery takich gier jak kultowe Alone in the Dark, zniknęła z rynku po fuzji z Atari. Teraz jednak amerykańska korporacja postanowiła wskrzesić tę markę.
W opublikowanym przez korporację komunikacie czytamy, że nowe Infogrames będzie się specjalizować w pozyskiwaniu i wydawaniu gier, które „nie mieszczą się w podstawowym katalogu własności intelektualnej kojarzonym z marką Atari”.
Przez dziesięciolecia Infogrames budowało reputację wydawcy i twórcy niesamowitych, eklektycznych gier, i jesteśmy podekscytowani możliwością przywrócenia tej marki do życia – ogłosił Wade Rosen, prezes i dyrektor generalny Atari.
W przyszłości oferta Infogrames wzbogaci się najprawdopodobniej o gry, które zostały wydane przez francuską firmę przed scaleniem z Atari. Nim jednak to nastąpi, pierwszym jej nabytkiem została gra Totally Reliable Delivery Service. Wydany w 2019 roku tytuł oraz jego znaki towarowe zostały nabyte od grupy tinyBuild.
Infogrames (skrót od Informatique Programmes) zostało założone we Francji w 1983 roku. Początkowo firma tworzyła i wydawała gry komputerowe, które w większości były dostępne tylko na krajowym podwórku. W latach 90. nastąpił przełom i Infogrames rozszerzyło swoją działalność nie tylko na inne platformy, ale także na rynek międzynarodowy.
Na przełomie wieków Infogrames zaczęło przejmować inne firmy, w tym DMA Design (które później sprzedano koncernowi Take-Two, a później przeobrażono w Rockstar Games), Beam Software, Hasbro Interactive, MicroProse i Atari. W 2003 roku nazwa Infogrames zniknęła z rynku po fuzji z Atari.