Potężny Automobilista 2 wkrótce zostanie wyniesiony na zupełnie nowy poziom. W tym roku do gry trafi megatona zawartości
Studio Reiza przymierza się do zaktualizowania Automobilisty 2 do wersji 1.6. Cenionego spadkobiercę serii Project CARS czeka ogrom zmian, w tym napływ wielkiej fali zawartości (darmowej i płatnej), obejmującej trzy trasy i kilka(naście?) pojazdów nowych marek, takich jak Audi.
W marcu twórcy Automobilisty 2 ogłosili partnerstwo z IMSA (organizatorami prestiżowych serii wyścigów samochodowych w Ameryce Północnej) i zapowiedzieli, że latem do gry trafi olbrzymia aktualizacja 1.6. Teraz studio Reiza zaczęło zdradzać, na jakie atrakcje możemy liczyć w nadchodzących miesiącach.
Audi i wiele innych nowych aut
Przede wszystkim – przed końcem roku do parku maszyn ma dołączyć „co najmniej” siedem nowych marek „premium”. Na razie poznaliśmy jedną z nich: Audi. Co istotne, umowy licencyjne obejmują nie tylko pojazdy uczestniczące w bieżących wyścigach IMSA – choć deweloper chce do grudnia włączyć do gry ich „dużą część” – ale także modele pasujące do innych klas wozów obecnych w Automobiliście, np. Audi V8 Quattro, które odnosiło sukcesy w zawodach DTM na początku lat 90.
Powyższy samochód zostanie dodany do gry za darmo w aktualizacji 1.6, razem z kilkuletnim Audi R8 LMS GT3. Pojawi się także Audi R8 LMS Evo II (najnowszy przedstawiciel klasy GT3), które będzie oferowane w DLC Endurance Pack Pt2 obok czterech innych bolidów z kategorii prototypów i GT w cenie (prawdopodobnie) 9,99 dolara, czyli ok. 39,5 zł.
Nowe trasy
Partnerstwo z IMSA oznacza również uzupełnienie zbioru amerykańskich lokacji dostępnych w Automobiliście 2. Razem z aktualizacją 1.6 zadebiutuje drugie DLC: IMSA Track Pack z trzema torami. Na razie ujawniono jeden z nich: Road Atlanta. Ten dodatek ma kosztować 14,99 dolara (ok. 59,27 zł).
Zmiany w symulacji i grafice
Studio Reiza kontynuuje także nieustające dążenia na rzecz uczynienia swojego dzieła możliwie realistycznym symulatorem. W aktualizacji 1.6 odnotujemy dalsze ulepszenia w modelu opon, obejmujące głównie tzw. histerezę (procesy związane z ciągłymi zmianami ciśnienia w kole pokonującym nierówności), po których samochody mają lepiej przylegać do nawierzchni drogi i stać się bardziej responsywne, ale zarazem będą trudniejsze do kontrolowania, gdy ogumienie straci przyczepność.
Ponadto widoczne staną się uszkodzenia opon i ich stopniowe zużycie. Oprócz tego deweloper poprawia termodynamikę hamulców i działanie systemów odzyskiwania energii (ERS) w bolidach z napędem hybrydowym – z maszynami LMDh na czele.
Trwa też ulepszanie trybu multiplayer i sztucznej inteligencji, tym razem głównie pod kątem manewrów defensywnych i reagowania na niebieską flagę (nakazującą dublowanym zawodnikom przepuścić szybszych kierowców). Pojawią się również funkcjonalne światła przy wjeździe i wyjeździe z boksów, które np. ostrzegają przed nadjeżdżającymi pojazdami, a linia wyścigowa pokryta drobinami gumy będzie lepiej widoczna i bardziej przyczepna na suchym torze (lub śliska na mokrym).
Włączenie dodatkowych świateł dotyczy także wybranych maszyn, dostaniemy np. migające ostrzegawcze LED-y. No i dochodzą do tego jeszcze ulepszenia graficzne, związane z dymem z silników i opon (zaprezentowane na powyższym filmie) oraz odbiciami, zabrudzeniami czy rysami na przednich szybach aut (zob. film poniżej).
Choć lista zmian już jest imponująco długa, to tylko część atrakcji, które Reiza Studios szykuje z myślą o wersji 1.6 Automobilisty 2. Więcej powinniśmy dowiedzieć się w ciągu kilku tygodni – zwłaszcza o nowych samochodach i torach.