Automobilista 2 zaciekle walczy o miano najlepszych wyścigów; pomóc ma poprawa grafiki i prestiżowa licencja
Uwielbiany przez rzesze symulator Automobilista 2, kontynuujący niejako dzieło serii Project CARS, staje się coraz lepszy. Twórcy zapowiedzieli kolejne dwie duże aktualizacje, a także ogłosili partnerstwo z IMSA.
Wypuściwszy łatkę 1.5.5.6 w połowie lutego, twórcy Automobilisty 2 szykowali nas na kilka miesięcy milczenia – ale w istocie cisza nie trwała nawet pięć tygodni. Tuż po publikacji najnowszego Motoprzeglądu studio Reiza zamieściło w sieci wpis omawiający plany dalszego rozwoju jego dzieła.
Przed końcem marca ma pojawić się update 1.5.6, a potem, latem, wypuszczona zostanie przełomowa wersja 1.6 – jak deklarują twórcy, będzie to „w wielu kwestiach największa i najważniejsza z dotychczasowych aktualizacji”. Ważną częścią szykowanych nowości jest świeżo ogłoszone partnerstwo z IMSA, organizatorami takich amerykańskich wyścigów jak Daytona 24h czy Sebring 12h, których prestiż jest porównywalny do Le Mans i innych rund WEC.
Deweloper postawił sobie za cel odtworzenie w Automobiliście 2 całego sezonu 2024 zawodów SportsCar Championship, tj. dodanie do gry wszystkich uczestniczących w nich torów, pojazdów czy zespołów. Oznaczałoby to, że możemy oczekiwać obiektów takich jak Road Atlanta, Canadian Tire Motorsport Park czy wspomniany Sebring, a do parku maszyn powinny dołączyć (stopniowo) m.in. marki Acura, Aston Martin, Ferrari, Ford, Lamborghini i Lexus. Wiąże się to z dużym nakładem pracy, dlatego studio Reiza równocześnie ogłosiło rekrutację np. modelarzy samochodów i tras.
A oto na co możemy liczyć w aktualizacji 1.5.6.
- Nastąpi duży krok naprzód w grafice, obejmujący m.in. zastosowanie ładniejszych shaderów (poprawiających np. wygląd wody), stopniowe zastępowanie płaskich drzew trójwymiarowymi modelami w kolejnych lokacjach oraz upiększenie tekstur i materiałów samochodów (zwłaszcza w kokpitach). Reiza obiecuje przy tym, że wpływ owych zmian na wydajność gry będzie co najwyżej minimalny.
- Poprawa grafiki będzie miała też praktyczny wymiar – na suchym torze łatwiej dostrzeżemy linię pokrytą drobinami gumy, biegnącą między krawędziami trasy pokrytymi małą warstwą kurzu czy innego brudu (a na mokrej nawierzchni linię omijającą szczątki opon, które pod wpływem wilgoci przestają poprawiać przyczepność, a zaczynają ją pogarszać).
- Nieustające udoskonalanie fizyki ponownie obejmie opony: ich termodynamikę, zużycie czy histerezę, tj. procesy związane z ciągłymi zmianami ciśnienia w kole pokonującym nierówności i ich wpływ na przyczepność. Na razie te poprawki obejmą dwie klasy pojazdów (Stock Car Pro Series 2024 i Formula Ultimate Gen2), reszta będzie musiała poczekać do aktualizacji 1.6.
- Dodane zostaną samochody Stock Car Pro Series 2024 (Chevrolet Cruze i Toyota Corolla). Od obecnych w grze modeli z sezonu 2023 będą różniły się nieznacznie – mają troszkę większą masę i rozstaw osi, a także umożliwiają częstsze korzystanie z zastrzyku mocy do wyprzedzania (system Push-to-Pass).
- Bolid Formula Ultimate Gen2, który imituje współczesną Formułę 1, zostanie gruntownie odświeżony: otrzyma nowy model 3D, poprawione dźwięki, techniczne zmiany idące w parze z rozwojem prawdziwych maszyn (dotyczące np. systemu DRS) oraz wspomniany wyżej poprawiony model opon.
O aktualizacji 1.6 zaś dowiedzieliśmy się na razie bardzo niewiele. Poza wspomnianymi ulepszeniami fizyki ujawniono tylko menedżer zawartości, pozwalający filtrować trasy i samochody, które chcemy mieć w grze. Twórcy obiecali jednak, że będą zdradzali kolejne informacje miesiąc po miesiącu – nowości jest ponoć tak dużo, iż nie zmieszczą wszystkich w jednym artykule.
- Automobilista 2 na Steamie (do 21.03 z rabatem -50% na grę i wszystkie DLC)