Automobilista 2 wreszcie z Le Mans; wyborne wyścigi dostały duże nowości, chwilowo za darmo [Aktualizacja]
Automobilista 2 czyni kolejny duży krok na drodze do tego, by zostać wyścigową grą totalną. Dwa nowe DLC dodają do bogatej oferty zawartych w niej dyscyplin motosportu wytrzymałościowe zmagania spod znaku Le Mans na Circuit de la Sarthe, z udziałem maszyn takich jak Porsche 963 czy BMW M Hybrid V8.
Aktualizacja
Aktualizacja 1.5.5 i oba zapowiedziane DLC stały się dostępne – prawie na ostatnią chwilę, tuż przed końcem tygodnia (i roku). Co najważniejsze, nową zawartością można bawić się za darmo „przez kilka pierwszych dni 2024 r.” (nie sprecyzowano terminu, ale najpewniej promocja potrwa nie dłużej niż tydzień). Potem zostanie zablokowana i dopiero wtedy dodatki dostaną sklepowe karty – dlatego nie wiemy jeszcze, ile wynosi ich polska cena.
Pełną listę zmian w aktualizacji znajdziecie tutaj. Studio Reiza poprzedziło ją zastrzeżeniem, że nie wyrobiło się ze wszystkim, co zapowiedziało, i część tych atrakcji wprowadzi później. Dotyczy to np. długich świateł, którymi można by mrugać na wolniejszych rywali. Dopracowania wymaga też jeszcze otoczenie toru Le Mans czy działanie hybrydowych jednostek napędowych bolidów LMDh.
Ponadto deweloper przygotował poniższy film, w którym zaprezentował nie tylko dzisiejsze nowości spod znaku Le Mans, ale też bogactwo zawartości udostępnionej wcześniej. Oglądając go, trudno uniknąć skojarzeń z serią Project CARS…
Oryginalna wiadomość (28 grudnia)
Automobilista 2 oferuje jeden z największych zbiorów torów wyścigowych wśród symulatorów samochodowych, ale do tej pory brakowało w nim jednego z najważniejszych obiektów – francuskiego Circuit de la Sarthe, areny 24-godzinnych zmagań Le Mans. To zmieni się w najbliższych dniach: przed końcem tygodnia do sprzedaży ma trafić nowe DLC.
Dodatek na razie będzie oferował dwa współczesne warianty Circuit de la Sarthe – główną, 13,6-kilometrową pętlę z szykanami na prostej Mulsanne oraz mniejszy Bugatti Circuit. Z czasem dołączą do nich różne historyczne wersje. Wszystko to ma kosztować 8,99 euro (ok. 40 zł).
Obok tego, w tym samym czasie, ukaże się drugie nowe DLC – Endurance Pack Pt1 – zawierające siedem samochodów kojarzonych ze zmaganiami na owym obiekcie: cztery maszyny klasy GT3 i trzy bolidy LMDh (Hypercar). Oto lista:
- BMW M Hybrid V8
- BMW M4 GT3
- Cadillac V-Series.R
- McLaren 720S GT3 Evo
- Mercedes-AMG GT3 Evo
- Porsche 911 GT3 R (992)
- Porsche 963
Ten dodatek też ma kosztować 8,99 euro. Pierwszy i ostatni z powyższych pojazdów oferowało do tej pory wyłącznie iRacing, więc jest to nie lada gratka dla miłośników wyścigów wytrzymałościowych na najwyższym szczeblu.
Ponadto studio Reiza już zapowiedziało na 2024 rok Endurance Pack Pt2, w którym znajdzie się więcej maszyn z wyżej wymienionych kategorii, jak również z klas GTE, LMP2 i LMP3. Twórcy nie zdradzili, jakie konkretnie modele są w przygotowaniu, ale zaznaczyli, że powinniśmy spodziewać się po nich „bardziej łacińskiego klimatu” (albo raczej południowoamerykańskiego – Reiza to brazylijski deweloper). Poza tym możemy liczyć też na więcej historycznych pojazdów, dodawanych z biegiem czasu.
Dodatkom będzie towarzyszyć aktualizacja 1.5.5, w której:
- wprowadzonych zostanie więcej singleplayerowych mistrzostw z gotowymi zestawami reguł, w tym wieloklasowe „regionalne i międzynarodowe” zawody wytrzymałościowe;
- pojawi się dopracowana, „oficjalna” opcja oddawania kontroli nad samochodem kolegom z zespołu sterowanym przez stuczną inteligencję podczas wyścigów długodystansowych; z czasem twórcy dodadzą ustawienia pozwalające bardziej precyzyjnie ustalać, kto i na jak długo przejmuje wóz z rąk gracza;
- upiększone zostaną efekty iskier oraz kropel deszczu na przednich szybach (pod linkami zobaczycie filmy demonstrujące ulepszenia), poprawione będzie też podświetlenie ekranów LED i LCD w kokpitach; na przyszłość twórcy zapowiadają więcej zmian w grafice, ale podkreślają, że nie chcą ich wprowadzać kosztem optymalizacji gry;
- pojawi się opcja ustalenia maksymalnej liczby pojazdów widocznych na ekranie – głównie po to, by pozwolić graczom poprawić wydajność podczas nocnych wyścigów (gdy moc obliczeniową drenują liczne źródła światła);
- immersyjne szczegóły: sztuczna inteligencja nauczy się migać światłami, dublując wolniejsze samochody, by „wymusić” przejazd, a ekrany LED na poboczach będą wyświetlały kolory flag (film);
- nie zabraknie też pomniejszych poprawek; pełną listę zmian poznamy, gdy aktualizacja stanie się dostępna.
We wpisie, w którym ujawniono powyższe nowości, znalazły się również plany dalszego rozwoju gry – nad nimi pochylę się w kolejnym Motoprzeglądzie. Na koniec przypominam, że w ramach Zimowej wyprzedaży na Steamie Automobilista 2 kosztuje jedyne 42,89 zł (do 4 stycznia). To znakomita cena za pozycję, która z aktualizacji na aktualizację jest darzona coraz większym uwielbieniem przez miłośników wyścigów i ma już ocenę 91,4% na platformie firmy Valve.