Popularna gra survivalowa z zombie może otrzymać wyczekiwany update przed Świętami. Project Zomboid Build 42 przyniesie „hardkorowe” zmiany
Pierwsza od lat duża aktualizacja do Project Zomboid, znana jako Build 42, może zostać wypuszczona w wersji testowej jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia. Deweloperzy z The Indie Stone potwierdzili, że prace nad nią są na dobrej drodze. Gra trafiła też na wyprzedaż na Steamie.

Jak informowaliśmy niedawno, pierwsza od lat, duża aktualizacja do survivalowego hitu Project Zomboid może się ukazać w wersji testowej jeszcze w tym roku. Deweloperzy potwierdzili to poniekąd w nowym wpisie deweloperskim. Chociaż studio The Indie Stone nie chce niczego obiecywać, w komunikacie czytamy:
Jak wielu z Was się domyśla, pracujemy obecnie nad wypuszczeniem [wersji] Unstable przed Świętami Bożego Narodzenia. Czujemy, że jesteśmy w dobrym miejscu, aby to osiągnąć, ale oczywiście im bliżej tego terminu, tym mniej czasu pozostanie na ewentualne poprawki przed sezonem świątecznym. Jeśli zajdzie taka potrzeba, zdecydujemy się na opóźnienie – ale w tej chwili jesteśmy bardzo zadowoleni z opinii naszych testerów, co sugeruje, że wersja będzie wystarczająco dobra, by mogła trafić do szerszego grona. (A jeśli miałaby się opóźnić, trudno sobie wyobrazić, by było to przesunięcie daleko w Nowy Rok).
Testowy Build 42 Project Zomboid jest ciągle rozwijany, a opinie zbierane przez studio od wewnętrznych testerów (których jest ponoć około 30) ma znaczny wpływ na kształt tej wersji gry. Nowy system świetlny, lokacje, podziemia, dynamiczną muzykę i wiele innych atrakcji, które znajdą się w najnowszej aktualizacji, opisaliśmy szerzej już poprzednio. Twórcy podali jednak kolejną porcję wieści.
Nowości w Buildzie 42 Projectu Zomboid
Do najbardziej kontrowersyjnych (zdaniem studia i testerów) nowości należy system zmęczenia mięśni podczas walki i zrebalansowanie respawnu zombie. Zmiany te uczynią grę odrobinę wolniejszą, bardziej taktyczną, a zombie – bardziej niebezpiecznymi.
Kwestia zwierząt i polowania na nie będzie z kolei na pierwszym miejscu w trakcie trwania publicznych testów. Chociaż dodano już nowe menu do opieki nad nimi oraz usprawniono ich zachowanie, to nadal jest jeszcze wiele pracy. Jak wspominają twórcy:
Ludziom bardzo podobają się też zwierzęta – zarówno ich potrącanie, jak i opieka nad nimi. Obecność jeleni i królików przemierzających lasy dodaje światu dużo życia, ale jeśli chodzi o samą rozgrywkę związaną z polowaniem, jest jeszcze sporo do poprawienia.
Z okazji Święta Dziękczynienia deweloperzy udostępnili też materiał wideo przedstawiający polowanie na indyka. Dzięki temu możemy po raz pierwszy zobaczyć tę mechanikę w akcji. Jest klimat.
Nowe opcje craftingu, które od czasu ogłoszenia poprzednich zmian borykały się z nieczytelnym interfejsem, doczekały się jego nowej wersji. Tak prezentują się one na ten moment:
Usprawniono również system skradania się. Od teraz zombie będą reagowały na zmiany atmosferyczne, co ułatwi nam, bądź też utrudni, przedostanie się niezauważenie do miejsc z dobrym lootem – zombie w końcu będą miały „osłabione zmysły w dni z mgłą”.
Bilans wszystkich nowości opisywanych przez deweloperów na przestrzeni ostatnich miesięcy, które trafią do testowej wersji Builda 42 oraz tych, którymi zespół zajmie się w dalszej perspektywie znajdziecie poniżej.
Project Zomboid rozwijany jest we wczesnym dostępie na Steamie oraz GOG’u. Na platformie firmy Valve produkcję kupicie obecnie na przecenie. Jej cena wynosi teraz 61,63 zł ( obniżka z 91,99 zł). Gra utrzymuje wyjątkową popularność, z ponad 29 tysiącami aktywnych graczy jednocześnie w chwili, gdy piszę te słowa. Ponadto na Steamie produkcja ma 94% pozytywnych recenzji (swoją opinię zostawiło ponad 250 tysięcy użytkowników).