Polacy kupują coraz więcej gier, choć głównie na „stare” konsole. Znamy tytuły 10 najlepiej sprzedających się produkcji
Z najnowszych badań wynika, że Polacy coraz chętniej sięgają po gry wideo. W 2024 r. ich sprzedaż w naszym kraju wzrosła o ponad 10% względem poprzednich 12 miesięcy.

Mimo lekkiej zadyszki, rynek gier wciąż się rozwija. Widać to m.in. po wynikach sprzedaży tego medium w naszym kraju. Najnowsze badania Game Sales Data podane przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Gier Wideo (SPiDOR) wskazują, że w 2024 r. Polacy kupili 9,4 mln sztuk tego medium na PC i konsole. Oznacza to wzrost o 10,6% względem 2023 roku.
Przedstawione dane wskazują, że największą popularnością w naszym kraju cieszyły się gry na konsole poprzedniej generacji (39% ogólnej sprzedaży). Na drugim miejscu z wynikiem 28,5% uplasowały się produkcje PC. Najniższy stopień podium przypadł tytułom przeznaczonym na konsole aktualnej generacji – 18%. Produkcje na konsole przenośne stanowiły 14,5% wszystkich zakupionych w ubiegłym roku egzemplarzy.
Największe wzięcie wśród rodzimych graczy miały gry akcji (30% sprzedanych tytułów). Na dalszych pozycjach uplasowały się kolejno: strzelanki (16%), gry wyścigowe (12%), gry fabularne (11%) oraz gry przygodowe i sportowe (10%).

Poniżej możecie zapoznać się z TOP10 najchętniej kupowanych gier w Polsce w 2024 roku.
Pozycja | Tytuł |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Dziesiątka najlepiej sprzedających się gier znalazła w sumie 1,95 mln nabywców. To znaczy, że niemal co piąta sprzedana gra pochodziła z powyższej listy.
Z raportu wynika, że Polacy najchętniej kupowali gry z oznaczeniem PEGI 12, które stanowiły 23% wszystkich sprzedanych tytułów. Produkcje z symbolem PEGI 16 i PEGI 18 natomiast – odpowiednio 22% i 21%. Najsłabiej rozchodziły się gry z PEGI 3 (19%) i z PEGI 7 (15%).