Po 8 latach produkcji znakomita gra o budowaniu fabryk zadebiutowała w wersji 1.0. Premiera Satisfactory przyniosła duże nowości
Dzisiaj przebojowe Satisfactory dostało aktualizację 1.0 i tym samym po ponad pięciu latach opuściło wreszcie wczesny dostęp.
Aktualizacja (10 września, godz. 19:24)
Premiera wersji 1.0 gry Satisfactory okazała się wielkim sukcesem. Dość powiedzieć, że dotychczasowy rekord aktywności na Steamie (34 238 jednoczesnych graczy) został już pobity niemal trzykrotnie – obecnie w dziele Coffee Stain Studios bawi się bowiem 90 423 osób, a liczba ta cały czas rośnie. Ponadto tylko dziś produkcja otrzymała 705 pozytywnych recenzji (oraz 34 negatywne).
Oryginalna wiadomość (10 września, godz. 9:54)
Za kilka godzin dobiegnie końca trwający ponad pięć lat wczesny dostęp Satisfactory, czyli popularnej produkcji łączącej elementy pierwszoosobowej symulacji ze strategicznymi mechanizmami w stylu Factorio. Przed debiutem w Early Access autorzy pracowali przez trzy lata nad tym projektem, więc w sumie wyprodukowanie go zajęło im 8 długich lat. Dzisiaj przekonamy się, czy wersja 1.0 spełni oczekiwania graczy.
- Gra (dostępna na Steamie oraz w Epic Games Store) kosztuje 184,99 zł (niestety, jest to druga najwyższa cena na Steamie, biorąc pod uwagę regionalizację).
- Wydanie 1.0 zadebiutuje o godzinie 14:00 (twórcy zorganizują z tej okazji specjalny stream).
- Cena wersji Early Access została podwyższona kilka tygodni temu i wraz z premierą wydania 1.0 nie ulegnie zmianie.
- Produkcja oferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Warto dodać, że okres wczesnego dostępu Satisfactory kończy z blisko 97% pozytywnych ocen na Steam i „peakiem” graczy na poziomie 34 238 osób (co miało miejsce w listopadzie 2021 roku – via SteamDB).
Co nowego w wersji 1.0?
Aktualizacja 1.0 przyniesie wiele nowości i ulepszeń.
- Dodana zostanie piąta, ostatnia faza rozgrywki. Gracze otrzymają w ramach tego dostęp do dodatkowego, dziewiątego poziomu technologii, koncentrującego się na technologii kwantowej.
- Osiągnięcie wymagań do ukończenia czwartej fazy stanie się znacznie łatwiejsze. Wcześniej autorzy ustanowili niedorzecznie wysokie progi, po to aby gracze w praktyce nie mogli ukończyć tego etapu we wczesnym dostępie, ponieważ nie mieli jeszcze gotowej piątej fazy (pełniącej rolę endgame’u).
- Wraz z premierą wersji 1.0 do gry trafią wreszcie Osiągnięcia.
- Ulepszony zostanie system korzystania z alternatywnych receptur craftingowych, tak aby ułatwić przeskakiwanie między zawierającymi je dyskami twardymi. Jeśli żadna z receptur nie przypadnie Nam do gustu, będziemy mogli przetasować jednokrotnie dysk, uzyskując nowe. Jednak oznaczać to będzie utratę tych pierwszych, bez możliwości ich odzyskania.
- Gra zyska wreszcie fabułę. Nie przybierze ona postaci tradycyjnej kampanii ze scenkami przerywnikowymi, ale wraz z rozwojem technologicznym odblokowywane mają być kolejne fragmenty opowieści. Trzeba będzie jednak aktywować je samodzielnie, bo autorzy zdają sobie sprawę, że wielu graczy chce jedynie budować, a nie zawracać sobie głowy historią.
Wersja 1.0 zaoferuje również inne nowości, które gracze odkryją sami w momencie premiery pełnej wersji.