Pliki GTA 6 w RDR2? Tym razem dotyczą spadochronów
W plikach pecetowej wersji Red Dead Redemption 2 fani odnaleźli elementy powiązane ze skokami spadochronowymi, które najpewniej pochodzą z Grand Theft Auto 6 lub ulepszonej wersji GTA5 na next-geny.
- w plikach pecetowej wersji RDR2 znaleziono odniesienia do animacji skoków spadochronowych,
- te elementy najpewniej były tam od momentu premiery w 2019 roku,
- odniesienia mogą dotyczyć GTA6 lub ulepszonej wersji GTA5 na PS5/XSX, która wykorzysta silnik RDR2.
Studio Rockstar Games konsekwentnie milczy odnośnie swoich nadchodzących projektów, dlatego fani rzucają się na każdy skrawek informacji, mogących sugerować, nad czym pracuje obecnie ten zespół. Jednym ze źródeł takich doniesień są dane odnajdowane w plikach wydanych już produkcji. Najnowszą zdobyczą tego typu okazały się intrygujące wskazówki dotyczące skoków spadochronowych.
Fan o ksywce rollschuh2282 odnalazł w RDR2.exe (pliku uruchamiającym pecetową wersję Red Dead Redemption 2) odwołania do następujących elementów związanych z animacjami:
skydive@parachute@pack
Chute_Off
Chute_Off_Bag
RDR2 to western, więc wykluczone raczej, aby pojawiły się w nim skoki spadochronowe. Najpewniej chodzi więc o GTA. Wzmianki te prawdopodobnie trafiły tam przez przypadek, gdyż Rockstar Games równocześnie pracowało nad kilkoma projektami.
Te elementy obecne były w RDR2.exe najpewniej od momentu premiery wersji PC i dopiero teraz zostały odkryte. W 2019 roku studio zajmowało się m.in. rozwijaniem Grand Theft Auto Online, ale raczej nie chodzi o ten tytuł. Jak wskazuje bowiem rollschuh2282, odniesienia dotyczą pliku oznaczonego jako „pack”. W GTA5.exe nie pojawiają się żadne wzmianki dotyczące tego rodzaju pakietu.
Możliwości są więc dwie. Jedną z nich jest Grand Theft Auto VI. Równie dobrze może jednak chodzić o konwersję GTA5 na konsole nowej generacji. Niedawno pojawiły się bowiem doniesienia (również oparte na tym, co wygrzebano w plikach RDR2), sugerujące, że wydanie „piątki” na PS5 i Xboksa Series X/S wykorzysta nową wersję silnika RAGE, na której działa Red Dead Redemption 2.
Za next-genową konwersją może przemawiać fakt, że GTA5 ma podobny schemat nazywania plików. W przypadku tej gry analogicznym elementem jest skydive@[email protected]. Przy przenoszeniu gry na nowy silnik twórcy raczej zachowają przynajmniej część struktury danych pierwowzoru, co tłumaczyłoby pojawienie się „skydive@parachute@pack”.