PlayWay stworzy Thief Simulator 3, ale z innym zespołem; Krzysztof Kostowski przedstawił sytuację firmy
Podczas niedawnej rozmowy z inwestorami CEO firmy PlayWay zdradził tonę informacji na temat kondycji i nadchodzących projektów polskiego wydawcy.
Prezes zarządu polskiej firmy PlayWay SA, Krzysztof Kostowski, niedawno wziął udział w czacie z inwestorami. Podczas trwającej ponad trzy godziny rozmowy dowiedzieliśmy się wielu informacji na temat działalności przedsiębiorstwa specjalizującego się w finansowaniu i wydawaniu gier symulacyjnych, jak również poznaliśmy najbliższe plany korporacji.
Poniżej wypunktowałem część, moim zdaniem najciekawszych, doniesień płynących z „obozu” firmy PlayWay.
- Krzysztof Kostowski poprosił prezesa studia Big Chesse o zbadanie opłacalności projektów Pizza Empire oraz Underdose. Szczególnie ten drugi tytuł jego zdaniem ma szansę na sukces komercyjny, jednakże decyzję o rozpoczęciu obu projektów mają dopiero zapaść.
- Contraband Police otrzyma DLC, na które przeznaczony zostanie budżet „blisko 700 tysięcy złotych”. Ponadto wydawca planuje zatrudnić do zespołu ludzi, którzy będą dalej rozwijać tę produkcję, tak, aby główni jej twórcy mogli zająć się tworzeniem kontynuacji.
- Gra Robin Hood: Sherwood Builders jest „na ukończeniu”; twórcy dopracowują jej stan techniczny i dodają do niej kolejny język. Spodziewana premiera nastąpić ma w styczniu 2024 roku.
- W pierwszej połowie 2024 roku prezes PlayWay liczy na sukces wspomnianego Robin Hooda oraz Used Cars Simulator, choć deweloperzy tego drugiego tytułu mieli „pójść własną drogą”, ignorując uwagi wydawcy.
- Studio Big Chesse w najbliższej przyszłości skupić ma się na Cooking Simulator 2, choć data debiutu gry wciąż pozostaje nieznana.
- Trzecią część Thief Simulator opracuje nowy zespół. Obecnie toczą się rozmowy z kilkoma potencjalnymi studiami, które byłyby gotowe podjąć się tego wyzwania.
- „Nie ma sufitu”, jeżeli chodzi o liczbę nowych zespołów deweloperskich. Jeżeli ktoś zgłosi się do PlayWay z ciekawym projektem na „racjonalnych warunkach”, wówczas ma szansę na współpracę z grupą PLW.
- Kostowski pochwalił trzy podmioty współpracujące z wydawcą, które „wykazały się” w minionych miesiącach, tj. Crazy Rocks, DreamWay oraz Frozen District.
- Beer Factory nie trafi wkrótce do wczesnego dostępu, jak sugerowałaby to karta produkcji na Steamie. Zarządzający firmą PlayWay wskazuje, jakoby twórcy przypadkowo ustalili datę jej nieodległego debiutu na platformie firmy Valve.
- Gra Holstin ma dobry marketing i nie potrzebuje zewnętrznego wydawcy.
- Debiut produkcji Tribe: Primitive Builder od Polyslash oceniono jako „dostatecznie dobry”.
- House Flipper 2 trafił do testerów PlayWay w wersji na komputery osobiste. Premiera traktowana jest jako „ważna” dla wydawcy.
- PlayWay nie planuje na razie sprzedaży spółek CreativeForge Games, Ultimate Games i Pyramid.
- Korporacja inwestuje w gry mobilne. Zdaniem Kostowskiego rynek ten jest ciężki, jednak PlayWay gotowe jest zaryzykować, aby odnieść mobilny sukces na miarę House Flippera.
- PlayWay nie widzi sensu ekonomicznego w wydawaniu na premierę swoich produkcji w wersji Deluxe.
- Firma nie ma planów uruchomienia własnego sklepu internetowego ani sprzedaży wydań pudełkowych w najbliższych latach.
Po pełen zapis przebiegu czatu inwestorskiego z CEO PlayWay odsyłam Was pod adres znajdujący się w tym odnośniku.