autor: Krzysztof Bartnik
Plaga z World of Warcraft zainteresowała naukowców; dodatek grywalny na BlizzConie
W połowie września siejąca spustoszenie plaga nawiedziła wirtualny świat MMOcRPG, pt. World of Warcraft. Administratorzy programu zdołali na szczęście ogarnąć całe zamieszanie, jednak wydarzenia, jakie miały wówczas miejsce przyciągnęły zainteresowanie prawdziwych... epidemiologów.
W połowie września siejąca spustoszenie plaga nawiedziła wirtualny świat MMOcRPG, pt. World of Warcraft. Administratorzy programu zdołali na szczęście ogarnąć całe zamieszanie, jednak wydarzenia, jakie miały wówczas miejsce przyciągnęły zainteresowanie prawdziwych... epidemiologów.
Amerykańskich naukowców ciekawią głównie różne zachowania graczy, które występowały podczas rozprzestrzeniania się opisywanej plagi. Ich zdaniem, reakcje w wirtualnym świecie mogą być zbliżone (lub nawet takie same) do tych, jakie pojawiłyby się w rzeczywistości, gdyby oczywiście wybuchła jakakolwiek epidemia. Nie wiemy, czy epidemiolodzy zwrócą się teraz do pracowników firmy Blizzard Entertainment w celu pozyskania stosownych danych, jednak sam fakt zauważenia przez nich tego zjawiska w grze komputerowej powinien zamknąć usta wszystkim osobom twierdzącym, że gry to tylko niepoważna zabawa.
Skoro wspominamy już o World of Warcraft, to warto dodać, że zapowiadane od dłuższego czasu pełnoprawne rozszerzenie tej produkcji (patrz wiadomość z 8 września 2005) nie tylko doczeka się pokazu podczas konwentu BlizzCon, ale także wszyscy odwiedzający tę imprezę będą mogli zagrać w grywalną wersję dodatku.