autor: Łukasz Szliselman
Pierwszy gameplay z Command & Conquer
Serwis VG247 opublikował film zawierający sceny z wczesnej wersji Command & Conquer. Po raz pierwszy możemy zobaczyć nadchodzącą grę studia Victory Games w akcji. Czy Frostbite 2 daje radę?
Materiał filmowy, zamieszczony na YouTube przez serwis VG247, po raz pierwszy ukazuje sceny z gry Command & Conquer w wersji alfa. Wreszcie możemy sami zobaczyć jak sprawdza się w boju znakomity silnik Frostbite 2 (tak, ten sam, który umożliwił widowiskową demolkę w Battlefield 3).
Tim Orton ze studia Victory Games opowiada o głównych założeniach nowego Command & Conquer. Te nie zmieniły się zbytnio – filarami rozgrywki nadal są: zbieranie surowców, budowa bazy, tworzenie armii i walka. Jako że gra początkowo miała nosić nazwę Command & Conquer: Generals 2, to właśnie w tym uniwersum rozpoczniemy zabawę. Standardowo dla serii pojawią się trzy frakcje (choć z czasem dołączą do nich jeszcze inne): przekształcona w organizację militarną Unia Europejska, stawiająca na brutalną siłę i zaawansowane technologicznie maszyny bojowe, Global Liberation Army – znana z Command & Conquer: Generals organizacja terrorystyczna, specjalizująca się w szybkich atakach z zaskoczenia, oraz Asian-Pacific Alliance, której główną strategią jest zalewanie przeciwnika licznymi, tanimi jednostkami (wszelkie nawiązania do rzeczywistości są zupełnie przypadkowe). Pierwsze dwie możecie podziwiać w akcji na zamieszczonym powyżej filmie.
Oczywiście Command & Conquer skupia się na rywalizacji wieloosobowej. Prócz niej w grze pojawi się tryb kooperacji, w którym połączymy siły z żywymi graczami, by wspólnie odpierać nacierające fale wroga. Ponadto możliwe będzie rozegranie jednoosobowej potyczki ze sztuczną inteligencją. Zabraknie natomiast pełnoprawnej kampanii – przynajmniej na starcie. Taka być może pojawi się później, w ramach popremierowego rozwoju produkcji. Wczoraj dowiedzieliśmy się, że Command & Conquer z czasem doczeka się map i jednostek (a prawdopodobnie również kampanii fabularnych) nawiązujących do uniwersów Tiberium i Red Alert.
Do zabawy w Command & Conquer będzie można dołączyć zupełnie za darmo, ale w grze pojawią się mikropłatności. Za prawdziwe pieniądze dokupimy m.in. nowych generałów, skórki, czy bonusy przyspieszające zdobywanie doświadczenia. Zamknięte beta testy mają rozpocząć się tej wiosny, a w późniejszym czasie przeprowadzone zostaną testy otwarte. Obstawiamy, że jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, pełna wersja Command & Conquer zadebiutuje w okolicach jesieni 2013 roku.