Command & Conquer – zapowiadana gra strategiczna nie ukaże się
Jeszcze kilka dni temu wydawało się, że prace nad najnowszą grą z serii Command & Conquer posuwają się naprzód. Tymczasem koncern Electronic Arts podjął dzisiaj decyzję o anulowaniu prac nad produkcją. Dodatkowo zamknięte zostało studio Victory Games, wchodzące w skład EA, które pracowało nad grą.
- C&C miało być grą strategiczną opartą na modelu biznesowym free-to-play.
- Wstępna data premiery została ogłoszona kilka dni temu – planowano ją w okolicach 24 lutego 2014 roku.
- Gra miała połączyć trzy różne uniwersa spod znaku Command & Conquer.
Prace nad Command & Conquer, grą strategiczną czasu rzeczywistego opartą na modelu biznesowym free-to-play, zostały odwołane. Produkcja powstająca w studiu Victory Games, wchodzącym w skład koncernu Electronic Arts, miała kilkumiesięczne opóźnienia we wprowadzeniu fazy beta. Czy to one spowodowały zawieszenie projektu? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, ale walka o kontynuację prac musiała trwać do samego końca, gdyż jeszcze kilka dni temu informowaliśmy o podaniu przez twórców terminu uruchomienia fazy beta i daty premiery gry.

We wpisie na oficjalnej stronie gry twórcy podziękowali członkom społeczności, którzy do tej pory byli zaangażowani w testowanie wersji alfa. Zarazem zdradzili, że gra miała wśród nich słaby odbiór:
Bycie częścią kreatywnego zespołu polega na rozumieniu, że nie wszystkie twoje wybory są dobre. Wasze opinie podczas testów wersji alfa były jednoznaczne: nie tworzymy produkcji, w którą chcielibyście grać. Dlatego po wielu trudnych rozmowach, zdecydowaliśmy się zamknąć ten projekt. Chociaż doceniamy ciężką pracę wykonaną przez utalentowany zespół, ostatecznie chodzi o stworzenie produktu, którego gracze oczekują.
Co ważne dla uczestników alfy – wszystkie zainwestowane przez nich pieniądze mają zostać zwrócone w ciągu najbliższych dziesięciu dni.

Poza likwidacją produkcji Command & Conquer rzecznik firmy Electronic Arts potwierdził w odpowiedzi dla serwisu Polygon informację o rozwiązaniu zespołu pracującego nad grą. „W miarę możliwości, postaramy się pomóc tym utalentowanym ludziom w znalezieniu nowych opcji w ramach EA” – napisał rzecznik.
Jakie będą dalsze losy marki Command & Conquer okaże się zapewne w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Victory Games (wcześniej BioWare Victory) to powstałe w 2010 roku studio deweloperskie z Los Angeles, które wchodziło w skład koncernu Electronic Arts. W 2011 roku ogłoszono, że celem zespołu będzie stworzenie najnowszej odsłony z serii Command & Conquer. Po likwidacji projektu, firma EA podęła decyzją o rozwiązaniu Victory Games.