Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lutego 2025, 16:36

autor: Zuzanna Domeradzka

Pierwsze recenzje Civilization 7 są mocno dezorientujące. Pełno w nich krytyki, ale oceny są dość wysokie

Nadchodząca strategia Civilization 7 otrzymuje całkiem dobre noty od branżowych dziennikarzy. Z pierwszych recenzji wynika, że choć gra potrafi zachwycić, to sprawia wrażenie niedokończonej.

Źródło fot. Firaxis Games
i

W przyszłym tygodniu na rynku zadebiutuje siódma główna odsłona znanej serii strategii turowych od studia Firaxis Games. Jako że nowa „Civka” ukaże się niemal dekadę po premierze cenionej „szóstki”, zniecierpliwieni fani cyklu pewnie chcieliby wiedzieć, czy produkcja dorównuje ostatniej odsłonie i czy jest warta zakupu w dniu debiutu. Pierwsze recenzje, które zaczęły dziś napływać do sieci, mogą rozwiać takie wątpliwości.

Sid Meier's Civilization VII otrzymuje ogólnie całkiem wysokie noty od branżowych dziennikarzy. Średnia ocen wersji PC gry w serwisie Metacritic wynosi 79/100 (na podstawie ponad 40 recenzji).

Autorem recenzji Civilization 7 na GRYOnline.pl jest Adam Zechenter, który wystawił grze ocenę 6/10. Na łamach serwisu Gamepressure.com Przemysław Dygas dał tytułowi notę 5,5/10.

Sid Meier's Civilization VII – wybrane oceny

  1. GRYOnline.pl – 6/10
  2. Gamepressure.com – 5,5/10
  3. Destructoid – 9/10
  4. XboxEra – 8,6/10
  5. Wccftech – 8/10
  6. PCGamesN – 7/10
  7. IGN – 7/10
  8. VGC – 5/5
  9. The Guardian – 5/5
  10. TheGamer – 4,5/5
  11. VG247 – 4/5
  12. GamesRadar+ – 4/5

Mimo niemałej liczby wysokich, ocen z wielu publikowanych recenzji wynika, że Civilization 7 to dość nierówna gra, która z jednej strony potrafi zachwycić swoimi rozwiązaniami, lecz z drugiej zirytować błędami. Produkcja sprawia przy tym wrażenie wydanej zbyt szybko.

Zaczynając jednak od plusów – większość krytyków chwali nowe mechaniki, jakie zdecydowało się zaimplementować studio Firaxis Games, które mocno wyróżniają „siódemkę” na tle ostatnich odsłon cyklu i potrafią wciągnąć na długie godziny. Przede wszystkim doceniany jest sam podział na epoki, ale także pomysły związane z rozbudową miast i miasteczek czy dyplomacją. Na bardzo wysokim poziomie stoi również oprawa audiowizualna, w tym przywiązanie do detali.

Niestety, starych wyjadaczy Cywilizacji może zirytować brak niektórych istotnych mechanik, m.in. związanych z ograniczeniem warunków zwycięstwa, jak i również małe – jak na standardy serii – mapy czy niezbyt charyzmatyczni liderzy.

Największym problemem powtarzanym przez recenzentów wydaje się być okrojenie Civilization 7 z zawartości (widoczny jest brak jednej epoki), przez co gra wygląda na niedokończoną. Deweloperzy już zapowiedzieli szereg DLC, w tym takie mające dodać przywódców oraz cywilizacje, lecz nie wszystkich graczy zadowoli rozwiązanie problemu w ten sposób. Oprócz tego Sid Meier’s Civilization VII zmaga się z wieloma błędami, dezorientującym interfejsem i niedopracowaną sztuczną inteligencją.

Sid Meier's Civilization VII zadebiutuje 11 lutego na PS4, PS5, XOne, XSX/S i Nintendo Switch oraz PC.