Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 października 2006, 07:54

Penumbra zostanie wydana w trzech epizodach

Członkom szwedzkiego studia Frictional Games udało się już znaleźć wydawcę dla swojego pierwszego, komercyjnego programu, który nosi tytuł Penumbra: Overture. Gra zostanie opublikowana na rynku przez firmę Lexicon Entertainment.

Członkom szwedzkiego studia Frictional Games udało się już znaleźć wydawcę dla swojego pierwszego, komercyjnego programu, który nosi tytuł Penumbra: Overture. Gra zostanie opublikowana na rynku przez firmę Lexicon Entertainment.

Penumbra zostanie wydana w trzech epizodach - ilustracja #1

Z opublikowanego wczoraj oficjalnego oświadczenia prasowego wynika, że Penumbra doczeka się aż trzech niezależnych epizodów, a każdy z nich oferować będzie od 12 do 14 godzin rozgrywki. Pierwszy odcinek, który nosi tytuł Overture, pojawi się w sklepach już na początku przyszłego roku. Do tej pory nie wiedzieliśmy, że komercyjna wersja popularnej gry przygodowej ma zostać podzielona na kolejne części – informacja ta jest sporą niespodzianką.

Penumbra zostanie wydana w trzech epizodach - ilustracja #2

Podobnie jak to miało miejsce w pierwowzorze, akcja programu rozgrywać będzie się na Grenlandii, w opuszczonym kompleksie badawczym, który został opanowany przez dziwne i bardzo niebezpieczne stwory. Głównym zadaniem użytkownika jest eksterminacja budzących przerażenie przeciwników oraz odnalezienie informacji na temat zmarłego niedawno ojca. Członkowie Fricitional Games postanowili znacznie rozbudować grę i zaaplikować jej nowe elementy. Autorzy planują wprowadzić m.in. system walki wręcz oraz poprawić sztuczną inteligencję komputerowych przeciwników i fizykę. Można się też spodziewać większej liczby lokacji, choć na razie Szwedzi powstrzymują się od komentarzy w tej kwestii.

Wszystkich zainteresowanych darmową wersją Penumbry zachęcamy do pobrania gry za pośrednictwem naszego serwisu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej