autor: Kamil Zwijacz
PeCetowa wersja Far Cry 4 boryka się z problemami technicznymi
Czarna passa firmy Ubisoft trwa nadal. Po tragicznej PC-towej wersji Assassin's Creed: Unity, przyszedł czas na Far Cry 4. Komputerowi gracze od kilku dni donoszą o problemach związanych ze sterowaniem, animacją, crashowaniem gry itd.
- Niestabilna animacja
- Crashowanie gry, czarny ekran
- Problemy z działaniem na dwurdzeniowych procesorach
- Niedopracowane sterowanie myszką
- Większość błędów dotyczy PC-towej wersji produkcji, ale użytkownicy konsoli PlayStation 3 napotykają komunikat o zniszczonych danych
Firma Ubisoft w ostatnim czasie nie popisuje się przy PC-towych wersjach swoich głośnych produkcji. Najpierw francuskiemu gigantowi oberwało się za grę Assassin's Creed: Unity, a zwłaszcza za jej PC-tową wersję, a teraz to samo spotkało Far Cry 4. Wyczekiwana strzelanka ukazała się 18 listopada na konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 oraz komputerach osobistych i niemal od razu pojawiły się głosy niezadowolenia. Trzeba zaznaczyć, że narzekanie graczy nie bezpodstawne, gdyż ponownie PC-towa wersja nie została należycie dopracowana. Na oficjalnym forum produkcji nietrudno doszukać się wątków poświęconych poszczególnym problemom, dotyczących nawet tak podstawowych rzeczy jak… sterowania myszką. To jednak wierzchołek góry lodowej.
Far Cry 4 cierpi przede wszystkim na problemy z płynnością rozgrywki. Gracze narzekają na spadki animacji odbierające przyjemność z eksploracji Kyratu. Doskonale można zaobserwować je na poniższym nagraniu TotalBiscuita. Znany YouTuber, posiadający potężny komputer (jego specyfikację znajdziecie tutaj), podczas zabawy notował ogromne spadki podczas poruszania się - z około 90 do nieco ponad 50 klatek na sekundę.
To jednak nie koniec. Część graczy boryka się z crashowaniem gry podczas jej wczytywania, co przejawia się pustym, czarnym ekranem. Projekt ponoć ma poważne problemy z działaniem na dwurdzeniowych procesorach (Reddit #1, #2, #3, forum Ubisoftu), a TotalBiscuit wspomniał także, że u niego jeden z rdzeni Core i7-5930K wykorzystywany był przez cały czas w 100%, a pozostałe sobie „odpoczywały”.
Naturalnie deweloper zdaje sobie sprawę z problemów i cały czas pracuje nad poprawkami. Najnowszy patch, oznaczony numerem 1.4.0, miał ukazać się wczoraj, ale na Steamie poinformowano, że jednak tak się nie stanie i gracze otrzymają go najpewniej na początku przyszłego tygodnia.
Tymczasowym rozwiązaniem na problemy związane z animacją mogą okazać się sugestie samych graczy, którzy zauważyli, że sytuację poprawia niewielka modyfikacja w edytorze tekstowym pliku gamerprofile.xm (znajdziecie go w katalogu Dokumenty/MyGames/Far Cry 4). Należy odnaleźć komendę DisableLoadingMip0="0" i zmienić ostatnie zero na 1, czyli DisableLoadingMip0="1". Nie gwarantujemy jednak 100% skuteczności działania tego sposobu, ale spróbować warto.