autor: Zuzanna Domeradzka
Paradox rozstaje się z twórcami taktycznego RPG, które wyszło niedawno i zaliczyło klapę
Paradox Interactive rozstaje się ze studiem Harebrained Schemes odpowiedzialnym za The Lamplighters League, które nie osiągnęło oczekiwanego sukcesu.
The Lamplighters League to ciekawe taktyczne RPG, które wyszło na początku tego miesiąca. Mimo że gra została w miarę ciepło przyjęta – na Steamie 72% recenzji jest pozytywnych – to nie spełniła oczekiwań wydawcy, czyli firmy Paradox Interactive. Tytuł nie cieszył się dużym zainteresowaniem (w szczytowym momencie na Steamie bawiło się ponad 700 osób jednocześnie), co przełożyło się na straty finansowe. Wygląda na to, że wydawcy tak bardzo nie spodobał się taki obrót spraw, iż postanowił rozstać się z twórcami The Lamplighters League.
Firma Paradox przejęła studio Harebrained Schemes w 2018 roku. Współpraca, w ramach której wypuszczona została m.in. strategia turowa BattleTech, zakończy się 1 stycznia 2024 roku. Jak czytamy w informacji prasowej:
Separacja jest wynikiem wzajemnego porozumienia, wynikającego ze strategicznych i kreatywnych priorytetów każdej ze stron. Paradox zachowa prawo własności do The Lamplighters League oraz innych gier stworzonych przez studio. HBS będzie szukać nowych możliwości wydawniczych, partnerskich i inwestycyjnych.
Paradox i Harebrained Schemes mieli omawiać kwestię przyszłości The Lamplighters League oraz potencjalnej kontynuacji gry, w związku z czym strony doszły do wniosku, że „najlepszym rozwiązaniem będzie rozstanie”. Brzmi to więc tak, jakby głównym powodem zakończenia współpracy było odmienne zdanie co do marki, ale najpewniej chodzi głównie o klapę wspominanej produkcji. Warto dodać, że wcześniej pojawiły się doniesienia na temat zwolnień w Harebrained Schemes.
Twórcy The Lamplighters League mają wspierać grę do końca tego roku – zapewne w tym czasie będą wypuszczali do gry aktualizacje. Miejmy nadzieję, że deweloperom uda się znaleźć nowego partnera, który pomoże w realizacji przyszłych projektów. Jak powiedział Brian Poel, kierownik operacyjny HBS: „Misja naszego studia pozostaje niezmienna: [będziemy] tworzyć gry, które są wyzwaniem dla umysłu, a przy tym chwytają za serce”.