Paradox - Crusader Kings 3 będzie ewolucją, nie rewolucją
Firma Paradox Interactive wypuściła dziennik deweloperski, w którym jej przedstawiciele tłumaczą ich podejście do produkcji Crusader Kings III. Wynika z niego, że nie będzie miała miejsce żadna rewolucja względem mechanik „dwójki”. Zamiast tego twórcy stawiają na ewolucję.
O tym, że Crusader Kings III powstaje, wiemy już od niemal miesiąca. Od momentu zapowiedzi nie otrzymaliśmy jednak zbyt wielu nowych informacji na temat kontynuacji popularnej średniowiecznej strategii. Odpowiedzialna za nią firma Paradox Interactive postanowiła to zmienić. W sieci pojawił się pierwszy dziennik deweloperski, z którego możemy się dowiedzieć co nieco na temat tego, jakie cele chcą osiągnąć twórcy podczas produkcji tego tytułu.
Przede wszystkim twórcy z głównym projektantem Henrikiem Fahraeusem na czele nie chcą iść drogą rewolucji. Crusader Kings III ma być bardziej ewolucją. Olbrzymi wpływ na wygląd nadchodzącej gry mają decyzje podjęte przez siedem lat rozwoju drugiej części. Twórcy zaznaczają jednak, że nie wszystkie elementy, które pojawiły się w tamtym tytule, zagoszczą również w „trójce”. Zamiast tego zamierzają bardziej zagłębić się w wybrane funkcje.
Jedną z najciekawszych rzeczy w Crusader Kings II jest fakt, że nie do końca jest to strategia o zarządzaniu państwem. Owszem, jest to jej bardzo istotny aspekt, lecz na pierwszy plan wybija się odgrywanie konkretnej postaci i dbanie o swój ród. W trzeciej części nie będzie inaczej. Co więcej, ekipa ze studia Paradox chce jeszcze bardziej zwiększyć znaczenie bohaterów w poszczególnych elementach rozgrywki, takich jak walka czy rozwijanie technologii.
Inną rzeczą, dzięki której Crusader Kings II jest dla wielu grą wyjątkową, są wydarzenia losowe. To właśnie dzięki nim historie sterowanych przez nas postaci i władanych ziem potrafią obrać nieoczekiwany, często dramatyczny i emocjonujący kierunek. Rzecz jasna one powrócą w nowej grze firmy Paradox i będą miały bardzo duży wpływ na to, jak potoczy się dalsza zabawa, lecz nie zamkną odbiorców w sztywnych ramach fabularnych. Generalnie Crusader Kings III ma dawać bardzo dużo swobody. Szerokie możliwości, jeśli chodzi o kształtowanie władców i ich następców, powinny zagwarantować, że miłośnicy najróżniejszych stylów rozgrywki znajdą coś dla siebie.
Crusader Kings III ma być również produkcją przyjazną dla nowicjuszy. W tytuł będzie można bardzo łatwo wejść, lecz nie dzięki zbanalizowaniu rozgrywki. Wszelka złożoność i historyczne niuanse zostaną zachowane. Chodzi po prostu o to, że jaśniej zostanie wytłumaczone, w jaki sposób poszczególne mechaniki wpływają na zabawę.
Wszystko to może brzmieć intrygująco, lecz mimo to w graczach wciąż tli się obawa. Produkcje firmy Paradox to dość specyficzne twory, które są rozwijane przez lata i często ich premierowe wersje są, mówiąc kolokwialnie, biedne. Twórcy zapewniają jednak, że Crusader Kings III będzie grywalne od początku.
Jak wspomniałem wcześniej, zdecydowaliśmy się nie przenosić wszystkich funkcji z Crusader Kings II do Crusader Kings III, więc jeśli grałeś w poprzednią część głównie, powiedzmy, nomadami lub republikami (jedyne typy frakcji, które można kontrolować w CK2, lecz nie w CK3), to będziesz rozczarowany. Najprawdopodobniej będą także inne elementy gameplayu i treści, za którymi niektórzy zatęsknią, ale wierzymy, że podstawowa rozgrywka przyniesie więcej zabawy i satysfakcji! Dla jasności, Crusader Kings III jest produkcją dużo większą niż Crusader Kings II było w dniu premiery.
Crusader Kings III zmierza wyłącznie na PC. Tytuł ukaże się w 2020 roku. Jeśli chcecie osobiście sprawdzić, czym jest ta seria strategii, to przypominamy, że od dłuższego czasu jej druga odsłona (z wyłączeniem dodatków) jest dostępna za darmo na platformie Steam.
- Oficjalna strona internetowa gry Crusader Kings III
- Oficjalna strona internetowa firmy Paradox Interactive