Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 kwietnia 2022, 22:18

Wielki dodatek Outriders: Worldslayer zaprezentowany. Czy ocali polską grę?

Studio People Can Fly zapowiedziało Outriders: Worldslayer, czyli pierwszy duży dodatek do strzelanki z 2021 roku. Rozszerzenie ma być tak obszerne, że deweloper nazywa je wręcz ulepszoną wersją gry. Trzeba jednak będzie za nie sporo zapłacić.

Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią, nasze rodzime studio People Can Fly zaprezentowało dziś pierwszy duży dodatek do zeszłorocznej strzelanki Outriders. Deweloper określa wręcz Worldslayera jako ulepszoną wersję „podstawki”. Rozszerzenie zadebiutuje 30 czerwca (na wszystkich platformach sprzętowych) i zaoferuje nową kampanię, lokacje, przeciwników, klasowe drzewka paxów, systemy wstąpienia i apokalipsy oraz trzecie miejsce na modyfikację, a także unikalny endgame.

Poniżej obejrzycie pierwszy trailer Outriders: Worldslayer.

Cena Outriders: Worldslayer

Dla osób posiadających Outriders wszystkie te atrakcje będą dostępne odpłatnie: za 165 zł na PC oraz za 179 zł na konsolach Xbox i PlayStation. Gracze, którzy zdecydują się dokupić ulepszenie przed premierą, zapłacą odpowiednio 148,50 zł i 161,10 zł. Można również nabyć podstawową wersję gry z dodatkiem – w takim przypadku trzeba wydać 330 zł na PC i 299 zł na konsolach (w podobnej promocji odpowiednio 222,58 zł oraz 269 zł).

Mimo sporych problemów na premierę Outriders zostało przyjęte całkiem ciepło. Dlaczego? Dowiesz się tego z naszej recenzji:

W Outriders i wiele innych tytułów zagrasz w abonamencie Game Pass, który kupisz tutaj

Dla nowych i starych graczy

Co istotne, świeżą zawartością będą mogli się cieszyć zarówno nowi, jak i dotychczasowi gracze. Da się bowiem kontynuować zabawę postacią z „podstawki” bądź stworzyć bohatera od razu na 30. poziomie doświadczenia i uzyskać dostęp do treści z rozszerzenia (a później ewentualnie rozegrać nim kampanię „podstawki”).

A do czego konkretnie? Osoby zainteresowane mogą dowiedzą się tego z poniższego opisu dewelopera, zamieszczonego w serwisie Steam (pisownia oryginalna).

Jak myślicie, czy Outriders: Worldslayer to strzał w dziesiątkę czy raczej w kolano? Czy pomoże powrócić grze na salony czy okaże się jej ostatnim gwoździem do trumny? Dajcie znać w komentarzach.

Przypomnę tylko, że rodzima strzelanka nie miewa się ostatnio najlepiej – w ciągu ostatniej doby w jednym momencie grały w nią na Steamie maksymalnie 1163 osoby. Jest to wynik nieco lepszy niż średnia z ostatnich tygodni – dla przykładu: dwadzieścia cztery godziny wcześniej były to zaledwie 774 osoby – lecz bardzo daleki od rekordu z okolicy premiery, który wynosi 125 143 użytkowników platformy firmy Valve.

Fakt, zawartości jest sporo, ale trzeba za nią zapłacić, w dodatku niemało. Czy to wystarczy i nie zniechęci nowych graczy, w których również celuje deweloper?

Nowości w Outriders: Worldslayer

NOWA KAMPANIA, NOWI PRZECIWNICY, NOWE MIEJSCA

  • Outriders: Worldslayer zawiera zupełnie nową, oddzielną kampanię fabularną, którą można rozpocząć bez konieczności ukończenia historii z podstawowej wersji gry.
  • W nowej kampanii postać gracza zmierzy się z Ereshkigal, dowódczynią nowej frakcji ludzi zwących się buntownikami, a także katastrofalnymi zmianami klimatu Enoch.
  • Ereshkigal może być uznawana za „Pierwszą Alterdkę”.
  • Podczas kampanii Worldslayera udasz się, oczywiście, do nowych obszarów. Materiały o skraju lodowca i Martwych Wodach można zobaczyć w relacji dla prasy z ubiegłego tygodnia. Oba te regiony pojawiają się na wczesnym etapie kampanii.
  • W dodatku Worldslayer pojawią się nowe warianty wrogów, a także zupełnie nowi przeciwnicy i bossowie. Można już ich było zobaczyć w naszej prezentacji, a większą ich liczbę zamierzamy pokazać w przyszłości na kanałach w mediach społecznościowych.

NOWE WYPOSAŻENIE

  • W Outriders: Worldslayer pojawi się, oczywiście, szereg nowego wyposażenia, zarówno w kwestii uzbrojenia, jak i pancerza.
  • Każda klasa otrzyma swój własny nowy legendarny zestaw pancerza składający się z pięciu części.
  • Worldslayer wprowadzi również kilka nowych, trzyczęściowych zestawów legendarnego wyposażenia, które mogą być używane przez dowolną klasę. Będą one również posiadać własne premie zestawu.
  • Uwaga: niektóre z poprzednich zestawów legendarnego wyposażenia i modyfikacji zostaną zmienione wraz z premierą Worldslayera! Powiemy o tym więcej na krótko przed premierą.
  • Każdy nowy fragment legendarnego wyposażenia zawiera również nową modyfikację.
  • Zamierzamy zacząć prezentować specjalne wyposażenie do zdobycia w Worldslayerze na naszych kanałach społecznościowych od teraz do momentu premiery – wszyscy zainteresowani powinni nas tam obserwować!

NOWE KLASOWE DRZEWKA PAXÓW

  • W Outriders: Worldslayer pojawi się nowe drzewko klasowe: drzewko paxów.
  • Drzewko paxów to osobne drzewko klasy, niezwiązane ze znanymi wam drzewkami, które wymaga punktów paxów do odblokowania znajdujących się w nim węzłów.
  • Punkty paxów zdobywa się po określonych wydarzeniach podczas kampanii Worldslayera. Opierają się one bardziej na ogólnych postępach, niż zdobytym poziomie doświadczenia.
  • Samo drzewko paxów składa się z dwóch gałęzi dla każdej klasy, choć są one połączone, podobnie jak w przypadku głównych drzewek umiejętności.
  • Każdy węzeł w drzewku paxów działa podobnie, jak węzły głównych drzewek klasy, więc wybory podczas odblokowywania będą miały wpływ na skuteczność waszych outriderów.
  • Tak, jak w przypadku głównego drzewka klasy, drzewko paxów można swobodnie resetować.
  • Drzewko paxów zostało stworzone z myślą o umożliwieniu graczom bardziej szczegółowego specjalizowania swoich postaci lub optymalizacji mechanik hybrydowych.
  • Oto gałęzie, jakie znajdziemy w drzewku paxów: piromanta (kanonier, maniak ognia), technomanta (siewca rozpaczy, nadzorca), niszczyciel (dewastator, władca wstrząsów), manipulant (widmo, wyzyskiwacz).
  • Drzewko paxów odblokuje się na 30 poziomie doświadczenia postaci i po rozpoczęciu kampanii Worldslayera.

NOWY SYSTEM WSTĄPIENIA

  • W Outriders: Worldslayer pojawi się nowy, długoterminowy system progresji: wstąpienie.
  • Chodzi w nim o to, by gracze mogli ciągle wspólnie dążyć do zdobycia „nowego poziomu” równolegle z klasyczną rozgrywką.
  • Kolejne poziomy wstąpienia nie odblokowują nowej zawartości ani wyposażenia. Zostały zaprojektowane tak, by zwiększać moc postaci.
  • System wstąpienia jest aktualnie opracowany w taki sposób, by zdobycie najwyższego poziomu zajmowało ponad sto godzin.
  • Poziomy wstąpienia zdobywa się, zabijając wrogów. Są dostępne dopiero od 30 poziomu postaci i wymagają posiadania dodatku Worldslayer.
  • Punkty doświadczenia zdobywane po osiągnięciu 30 poziomu przekładają się na poziomy wstąpienia, które z kolei zapewniają punkty wstąpienia.
  • Możesz wydawać je w czterech kategoriach wstąpienia: brutalność, wytrzymałość, skuteczność lub anomalię.
  • W każdej z nich znajdzie się pięć opcji do rozwijania.
  • Na przykład, możesz zainwestować punkty w skrócenie czasu odnawiania, zwiększenie maksymalnego zdrowia, odporności lub zadawanych obrażeń.
  • Na każdą opcję można przeznaczyć maksymalnie 10 punktów wstąpienia.
  • W dodatku Worldslayer można osiągnąć 200 poziom wstąpienia, co przekłada się na 200 punktów wstąpienia. Mając ich maksymalną ilość, w pełni rozwiniesz wszystkie opcje w każdej kategorii.
  • Możesz wydawać punkty na zmianę w różnych kategoriach i swobodnie resetować ich przydział.
  • Tak jak w przypadku nowego drzewka paxów, system wstąpienia ma za zadanie umożliwić graczom zwiększanie mocy konkretnych stylów postaci lub usprawnienie hybrydowych mechanik, które sprawdzają się w różnorodnych strategiach.

NOWY SYSTEM APOKALIPSY I TRZECIE MIEJSCE NA MODYFIKACJĘ

  • Przypomnienie: system poziomów w Outriders pozwala graczom dostosowywać poziom trudności gry do swoich potrzeb. Wyższe poziomy oznaczają trudniejszą grę, lecz także więcej nagród i możliwość stosowania wyposażenia na wyższym poziomie.
  • W Outriders: Worldslayer pojawi się nowy system apokalipsy, który znacznie wpływa na maksymalny poziom wyposażenia, poziom trudności i, co najważniejsze, łupy.
  • Poziomy wyzwania zostaną zastąpione poziomami apokalipsy.
  • Zmiana ta wpłynie na wszystkie wersje gry Outriders, nawet w przypadku, gdy dodatek Worldslayer nie jest zainstalowany.
  • Poziomy apokalipsy określają nie tylko poziom trudności i nagrody za ekspedycje, lecz także całość zawartości dodatku Worldslayer (kampania i etapy końca gry).
  • Poziomów apokalipsy jest 40. Służą jako naturalna kontynuacja poziomów świata, które wciąż mają zastosowanie w podstawowej kampanii Outriders. Można będzie ją jednakż, rozegrać z zastosowaniem poziomów apokalipsy, jeśli tylko posiada się zainstalowany dodatek Worldslayer.
  • Maksymalny poziom apokalipsy do odblokowania poprzez ekspedycje w podstawowej wersji gry (bez zainstalowanego dodatku Worldslayer) wynosi 15.
  • Mając zainstalowany dodatek, możesz kontynuować ekspedycje i odblokowywać poziomy apokalipsy powyżej poziomu 15.
  • Na 15 poziomie apokalipsy maksymalny poziom twojego wyposażenia wciąż wynosi 50, tak jak było to do tej pory.
  • Na 40 poziomie apokalipsy Twój maksymalny poziom wyposażenia będzie wynosił 75, co jest nowym limitem.
  • Grając powyżej określonego poziomu apokalipsy, masz szansę na zdobycie apokaliptycznego wyposażenia.
  • Apokaliptyczne wyposażenie to wyjątkowe warianty epickiego i legendarnego wyposażenia w grze.
  • Części apokaliptycznego wyposażenia posiadają trzy miejsca na modyfikacje.
  • Apokaliptyczne wyposażenie można zdobyć tylko w postaci łupu z wrogów, nie można go stworzyć.
  • Możesz rozpoznać apokaliptyczne wyposażenie dzięki specjalnej ikonie, najeżdżając na nie kursorem.

NOWY KOŃCOWY ETAP GRY

  • Poziomy apokalipsy będą miały wpływ na ekspedycje, lecz w Outriders: Worldslayer pojawi się też własny, unikalny system końcowego etapu gry. To system, wokół którego dodatek został specjalnie zaprojektowany.
  • Kampania Worldslayera zabierze graczy do starożytnego miasta Tarya Gratar, kolebki cywilizacji paxów, gdzie oczekuje ich próba Tarya Gratar.
  • Ale nie martwcie się: nie zawiera ona żadnych elementów z ograniczeniem czasowym.
  • To wszystko, co chcemy na ten moment opowiedzieć o końcowym etapie gry. Nasza kolejna transmisja będzie w całości poświęcona próbie Tarya Gratar, więc wiecie dokładnie, czego się spodziewać.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej