autor: Szymon Liebert
Otwarta beta Stargate Worlds w przyszłym roku
Dowiedzieliśmy się, że Stargate Worlds, MMORPG produkowany przez Cheyenne Mountain Entertainment wkrótce wkroczy w proces zamkniętych testów dostępnych dla wybranych osób. Na początku przyszłego roku okazję do wypróbowania gry otrzymają wszyscy (poprzez otwartą betę). Jeden z autorów tego projektu podzielił się także kilkoma pomniejszymi informacjami na jego temat.
Dowiedzieliśmy się, że Stargate Worlds, MMORPG produkowany przez Cheyenne Mountain Entertainment wkrótce wkroczy w proces zamkniętych testów dostępnych dla wybranych osób. Na początku przyszłego roku okazję do wypróbowania gry otrzymają wszyscy (poprzez otwartą betę). Jeden z autorów tego projektu podzielił się także kilkoma pomniejszymi informacjami na jego temat.
Wiele z omawianych kwestii zawartych zostało w naszej obszernej zapowiedzi. Ten MMORPG, oparty na wykreowanym przez film oraz serial uniwersum, ma zawierać mnóstwo unikalnych elementów. Obecnie jest w zaawansowanym stadium produkcji. Autor wyjaśnia, że po premierze produktu będziemy otrzymywać darmowe uaktualnienia przedstawiające nowe światy i misje - zaoferują one sporo ciekawostek fabularnych dla fanów serialu (podobno wystąpi wiele nawiązań do nowej serii – Stargate Universe). W grze pojawi się większość postaci znanych z ekranów telewizorów.
Najważniejszym elementem produktu jest nowatorski jak na MMO system prowadzenia potyczek – sednem będzie chowanie się za przeszkodami i walka na dystans. Producent mówi, że wzorowano się na klasycznych systemach fabularnych – chodzi zapewne o obliczanie trafień. Elementy za którymi będziemy się chować nie będą mogły ulec zniszczeniu czy przesunięciu. Jay Ambrosini odpowiedzialny za uzbrojenie w grze chwali się, że typów broni będzie mnóstwo. Poszczególne rodzaje oręża łączą się z występującymi w tym świecie rasami (każda wnosi swoją technologię) oraz, w przypadku broni energetycznych, rodzajem obrażeń (plazma, ogień, lód, elektryczność, radioaktywność). Gracze będą często potrzebowali różnych karabinów aby poradzić sobie z poszczególnymi wrogami. Prócz konwencjonalnych metod walki wystąpią też mini gierki (np. odwracanie uwagi przeciwników, czy hakowanie komputera), w których rozwiązywaniu przodować ma klasa archeologa. Mają one zainteresować osoby nieprzepadające za standardową mechaniką znaną z typowych MMORPGów.
Autorzy planują także rozbudowany tryb PvP oparty na fabularnej opowieści i wprowadzony jakiś czas po premierze w formie dodatku. Będzie on opowiadał o wojnie domowej rasy Jaffa, oferując nowe światy, misje oraz poważne zmiany w mechanice. Fabularne tło pozwoli w mniemaniu twórców zainteresować tym trybem także osoby, które zwykle unikają konfrontacji i współzawodnictwa z innymi ludźmi. Nie oznacza to, że podstawowa wersja nie będzie zawierała żadnych tego typu możliwości. Będą one jednak raczej skąpe. Twórcy tłumaczą, że chcą przyjrzeć się działaniu serwerów PvP by doszlifować i zbalansować planowane rozwiniecie tego trybu.
Trzeba przyznać, że idea i pomysł serialu idealnie pasują do świata MMORPG, pełnego instancji, teleportów i bram przenoszących pomiędzy różnymi krainami. Jeśli więc autorzy wywiążą się z dość ciekawych pomysłów jakie przedstawiają, mogą liczyć na sukces.