Optymalizacja kluczową kwestią dla twórców gry Cyberpunk 2077
Jeszcze nie opadł kurz po pierwszej publicznej prezentacji gameplayu z gry Cyberpunk 2077, a na światło dzienne zaczęły wychodzić nowe informacje na temat tej produkcji. Jeśli martwicie się o jej optymalizację, to powinniście wiedzieć, że jest ona oczkiem w głowie deweloperów od momentu rozpoczęcia prac.
Po wczorajszej prezentacji rozgrywki z Cyberpunka 2077 na usta wielu graczy z pewnością zaczęły cisnąć się pytania o wymagania sprzętowe tej produkcji oraz o kwestię jej optymalizacji pod kątem możliwości PlayStation 4 i Xboksa One. W rozmowie z redakcją serwisu CGMagazine Maciej Pietras, czyli Lead Cinematic Animator w studiu CD Projekt RED, odniósł się do tej kwestii. Z jego słów wynika, że jest ona oczkiem w głowie zespołu od momentu rozpoczęcia prac nad omawianym tytułem. Jak powiedział:
Od samego początku myślimy o optymalizacji, o tym jak działa strumieniowanie czy jak wprowadzić globalne oświetlenie bez nadmiernego obciążania procesora. (..) Wiedząc, że tworzymy grę na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One, proces optymalizacji rozpoczęliśmy już na starcie.
Pietras zdradził również, na jakim komputerze działało prezentowane wczoraj demo. Potwierdził przy tym nasze czerwcowe doniesienia, ujawniając, że owa maszyna była wyposażona w procesor Intel i7 (a dokładnie – i7-8700k taktowany na 3.70 GHz) i kartę graficzną NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti; poza tym na jej pokładzie znalazły się 32 gigabajty pamięci RAM.
Prace nad Cyberpunkiem 2077 idą pełną parą i wszystko wskazuje na to, że zmierzają w dobrym kierunku. Dość powiedzieć, że przed kilkoma dniami ujawniono, iż grę da się już w całości przejść. Można więc przypuszczać z coraz większą pewnością, że produkcja zadebiutuje znacznie szybciej niż w tytułowym roku 2077.
- Oficjalna strona internetowa gry Cyberpunk 2077
- Widzieliśmy gameplay gry Cyberpunk 2077 – godzina w Night City
- Brud, neony, augmentacje – Cyberpunk 2077 wygląda oszałamiająco