autor: Zuzanna Domeradzka
Opóźnienia gonią opóźnienia. Do city buildera Cities: Skylines 2 zmierza wiele nowości, lecz oczekiwanie na nie coraz bardziej się przeciąga
Twórcy Cities: Skylines 2 podzielili się zaktualizowanym planem rozwoju city buildera na najbliższy czas. Po wersji konsolowej kilka DLC zaliczy obsuwę.
Chociaż studio Colossal Order stara się, jak może, jednocześnie naprawiając zeszłoroczne Cities: Skylines II i wprowadzając do gry nową zawartość, nie zawsze wszystko idzie zgodnie z zaplanowanym „rozkładem jazdy” deweloperów. Dzisiaj twórcy drugiej odsłony tej znanej serii strategii ekonomicznych poinformowali o najbliższych aktualizacjach i – niestety – kolejnych opóźnieniach.
Obsuwę zaliczyły dwa tzw. Creator Packs, czyli DLC tworzone przez społeczność Cities: Skylines.
- Modern Architecture oraz Urban Promenades ukażą się w czwartym kwartale tego roku (okres od października do grudnia), a nie w trzecim (okres od lipca do września), jak pierwotnie planowano.
- Rozszerzenie Bridges & Ports zadebiutuje dopiero w drugim kwartale 2025 roku (okres od kwietnia do czerwca), a nie, jak podawano na początku, w jego pierwszym kwartale.
- Wciąż nie znamy nowej daty premiery Cities: Skylines II na konsolach. Twórcy nadal pracują nad optymalizacją tych wersji gry i podadzą okno debiutu, gdy będą gotowi (początkowo porty miały ukazać się w październiku tego roku).
Z pozostałych ważnych wieści – deweloperzy przyznali, że mimo iż tzw. Asset Editor, czyli oficjalny program do tworzenia modyfikacji w omawianym city builderze, sprawia całkiem sporo problemów, to jest testowany przez grupę moderów i wciąż udoskonalany na podstawie ich opinii. Autorzy muszą dopracować m.in. kwestie optymalizacyjne edytora i dopiero wtedy będą w stanie podać, kiedy nastąpi jego premiera.
W międzyczasie studio Colossal Order pracuje nad poprawkami elementów związanymi z hotelami i turystyką, które w ostatnim czasie frustrowały niektórych graczy. Deweloperzy przygotowują też kolejny dekoracyjny patch oraz zwracają uwagę na sygnalizowane przez fanów błędy, które starają się przy okazji naprawić. Autorzy Cities: Skylines II nadmienili, że chcą dopracować opcję zmiany poziomu trudności w produkcji, aby nie wpływał on na zdobywane osiągnięcia.