Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 marca 2024, 18:25

autor: Maciej Gaffke

Oficjalne mody do Cities: Skylines 2 nie pojawią się zbyt prędko, choć braku wsparcia dla nich na premierę twórcy żałują najmocniej ze wszystkiego

Studio Colossal Order nadal pracuje nad dodaniem oficjalnego wsparcia dla modów do Cities: Skylines 2. Od kilku miesięcy twórcy współpracują z moderami, którzy testują różne wersje wyczekiwanej funkcji.

Źródło fot. Colossal Order
i

Zazwyczaj co tydzień twórcy Cities: Skylines II publikują kolejne informacje o grze w ramach cyklu wpisów o nazwie „Słowo tygodnia”. Najnowszą porcję wieści o produkcji Colossal Order dostaliśmy dzisiaj, ale raczej nie zadowoli ona graczy, którzy z niecierpliwością czekają na oficjalne wsparcie dla modów.

  1. Na forum Paradoxu czytamy, że jest jeszcze wiele do zrobienia w sprawie oficjalnego narzędzia moderskiego i twórcy potrzebują więcej czasu na dopracowanie całości. Nie musimy chyba dodawać, że nie wróży to szybkiego wypuszczenia wyczekiwanego edytora.
  2. Ze „Słowa tygodnia” dowiedzieliśmy się również, że kilka wersji owego narzędzia zostało udostępnionych wybranym moderom i twórcom treści, aby wyrazili oni swoje opinie. Taka współpraca ma trwać od kilku miesięcy.
  3. Wsparcie dla modów obejmie co najmniej trzy elementy: tzw. Paradox Mods, Code Modding (zmiany w kodzie gry), a także edycję map. Więcej szczegółów na temat tych funkcji poznamy w późniejszym terminie.

Narzędzie modderskie od Paradoxu zadebiutuje w otwartej becie. Pozwoli to na naprawę ewentualnych błędów.

Mamy deweloperów pracujących nad wsparciem dla modów. Będą oni rozwiązywali problemy i wprowadzali ulepszenia przez całą fazę otwartej bety […]. Oczywiście prace będą kontynuowane nawet po tym czasie, gdy otrzymamy od Was więcej opinii i sugestii – czytamy w najnowszym wpisie Paradoxu.

Podkreślmy: brak oficjalnego narzędzia do modów w Cities: Skylines II nie doskwiera jedynie fanom. Twórcy również najbardziej żałują tego, że nie zdołali dostarczyć owego wsparcia w dniu premiery. Przeszkodzić im w tym miały „problemy techniczne” i brak wystarczającej ilości czasu na dokończenie funkcji. Biorąc pod uwagę, jak bardzo przedłużają się prace nad nią, można pokusić się o wniosek, że gdyby deweloperzy rzeczywiście chcieli zapewnić wsparcie dla modów na premierę, ta przesunęłaby się o kilka miesięcy lub nawet lat.

W Cities: Skylines II możemy bawić się od października 2023 roku. Wiosną 2024 r. tytuł ma trafić także na PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S.

  1. Nasza recenzja Cities: Skylines II

Maciej Gaffke

Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

więcej