Oficjalne mody do Cities: Skylines 2 nie pojawią się zbyt prędko, choć braku wsparcia dla nich na premierę twórcy żałują najmocniej ze wszystkiego
Studio Colossal Order nadal pracuje nad dodaniem oficjalnego wsparcia dla modów do Cities: Skylines 2. Od kilku miesięcy twórcy współpracują z moderami, którzy testują różne wersje wyczekiwanej funkcji.
Zazwyczaj co tydzień twórcy Cities: Skylines II publikują kolejne informacje o grze w ramach cyklu wpisów o nazwie „Słowo tygodnia”. Najnowszą porcję wieści o produkcji Colossal Order dostaliśmy dzisiaj, ale raczej nie zadowoli ona graczy, którzy z niecierpliwością czekają na oficjalne wsparcie dla modów.
- Na forum Paradoxu czytamy, że jest jeszcze wiele do zrobienia w sprawie oficjalnego narzędzia moderskiego i twórcy potrzebują więcej czasu na dopracowanie całości. Nie musimy chyba dodawać, że nie wróży to szybkiego wypuszczenia wyczekiwanego edytora.
- Ze „Słowa tygodnia” dowiedzieliśmy się również, że kilka wersji owego narzędzia zostało udostępnionych wybranym moderom i twórcom treści, aby wyrazili oni swoje opinie. Taka współpraca ma trwać od kilku miesięcy.
- Wsparcie dla modów obejmie co najmniej trzy elementy: tzw. Paradox Mods, Code Modding (zmiany w kodzie gry), a także edycję map. Więcej szczegółów na temat tych funkcji poznamy w późniejszym terminie.
Narzędzie modderskie od Paradoxu zadebiutuje w otwartej becie. Pozwoli to na naprawę ewentualnych błędów.
Mamy deweloperów pracujących nad wsparciem dla modów. Będą oni rozwiązywali problemy i wprowadzali ulepszenia przez całą fazę otwartej bety […]. Oczywiście prace będą kontynuowane nawet po tym czasie, gdy otrzymamy od Was więcej opinii i sugestii – czytamy w najnowszym wpisie Paradoxu.
Podkreślmy: brak oficjalnego narzędzia do modów w Cities: Skylines II nie doskwiera jedynie fanom. Twórcy również najbardziej żałują tego, że nie zdołali dostarczyć owego wsparcia w dniu premiery. Przeszkodzić im w tym miały „problemy techniczne” i brak wystarczającej ilości czasu na dokończenie funkcji. Biorąc pod uwagę, jak bardzo przedłużają się prace nad nią, można pokusić się o wniosek, że gdyby deweloperzy rzeczywiście chcieli zapewnić wsparcie dla modów na premierę, ta przesunęłaby się o kilka miesięcy lub nawet lat.
W Cities: Skylines II możemy bawić się od października 2023 roku. Wiosną 2024 r. tytuł ma trafić także na PlayStation 5 oraz Xboxy Series X/S.