autor: Szymon Liebert
Oficjalna data premiery StarCrafta II ujawniona!
Blizzard potwierdził datę premiery StarCrafta II – gra zostanie wydana na świecie 27 lipca, a więc zgodnie z planem, o którym przedstawiciele studia mówili od kilku tygodni. Produkcja wyjdzie na komputerach PC oraz Mac, w wersji standardowej (60$) i kolekcjonerskiej (100$). W późniejszym terminie tytuł trafi również na serwis Battle.net (dystrybucja elektroniczna).
Blizzard potwierdził datę premiery StarCrafta II – gra zostanie wydana na świecie 27 lipca, a więc zgodnie z planem, o którym przedstawiciele studia mówili od kilku tygodni. Produkcja wyjdzie na komputerach PC oraz Mac, w wersji standardowej (60$) i kolekcjonerskiej (100$). W późniejszym terminie tytuł trafi również na serwis Battle.net (dystrybucja elektroniczna).
W lipcu otrzymamy pierwszą z trzech „części” gry, czyli Wings of Liberty, w której poznamy dalsze losy Jima Raynora i rasy Terran. Kampania zawarta w tej odsłonie produkcji ma składać się z 29 misji, wzbogaconych o tryb multiplayer. Na szczęście w sieci będzie można wcielić się także w Zergów i Protossów, więc już niedługo przekonamy się, czy „dwójka” zastąpi „jedynkę”.
Obecnie gra jest testowana w becie, do której Blizzard regularnie dopuszcza nowych użytkowników, rozsyłając kody lub przekazując je mediom branżowym. Także u nas mogliście zawalczyć o wiele takich zaproszeń. Innym sposobem na wypróbowanie tytułu przed lipcem jest poszukanie sklepu, który oferuje klucz do testów po złożeniu przedpremierowego zamówienia.
StarCraft II w produkcji znajdował się od wielu lat, a plotki o jego rychłej premierze pojawiały się niezwykle często. Blizzard regularnie odpowiadał, że oficjalnej daty wydania gry nie ma, bo prace nadal trwają. Podupadające nastroje wielu miłośników serii podratował start bety, który jednoznacznie zwiastował nadejście pełnej wersji w ciągu kilku miesięcy.
Według szacunków analityka z Pacific Crest Securities, StarCraft II sprzeda się w nakładzie 6 milionów egzemplarzy w ciągu 3 miesięcy. Michael Pachter z firmy Wedbush uważa natomiast, że dzięki drugiej części znanego RTS-a oraz kolejnemu dodatkowi do World of Warcraft, Blizzard będzie mógł pochwalić się sprzedaniem 12 milionów egzemplarzy gier w tym roku.