Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 czerwca 2010, 18:00

autor: Piotr Doroń

Obsidian Entertainment pracuje nad trzecią odsłoną cyklu Dungeon Siege

Doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi trzeciej odsłony cyklu Dungeon Siege. Wśród ujawnionych informacji na temat kontynuacji marki, która zasłynęła z udanego połączenia elementów charakterystycznych dla gier akcji oraz cRPG, znalazło się kilka dosyć zaskakujących. Produkcja zostanie opracowana nie tylko przez nowe studio (Obsidian Entertainment), ale również trafi na konsole.

Doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi trzeciej odsłony cyklu Dungeon Siege. Wśród ujawnionych informacji na temat kontynuacji marki, która zasłynęła z udanego połączenia elementów charakterystycznych dla gier akcji oraz cRPG, znalazło się kilka dosyć zaskakujących. Produkcja zostanie opracowana nie tylko przez nowe studio (Obsidian Entertainment), ale również trafi na konsole (Xboksa 360 i PlayStation 3). Na rynku znajdzie się oczywiście także edycja pecetowa. Wydawcą Dungeon Siege III będzie japońska korporacja Square Enix. Data premiery nie jest jeszcze znana.

Obsidian Entertainment pracuje nad trzecią odsłoną cyklu Dungeon Siege - ilustracja #1

Ekipa Obsidian Entertainment, mająca w swoim dorobku m.in. fabularne Neverwinter Nights 2 oraz wydane przed kilkunastoma dniami szpiegowskie cRPG Alpha Protocol, przez cały czas trwania dewelopingu będzie mogła liczyć na wsparcie ze strony autorów dwóch pierwszych, pecetowych odsłon DS. Mamy tu na myśli Chrisa Taylora oraz zespół Gas Powered Games, który wprowadził obie produkcje do sprzedaży odpowiednio w 2002 oraz 2005 roku. Twórcy oryginału będą nadzorować deweloping Dungeon Siege III, a także służyć pomocą przy procesie kreacji świata.

W ramach Dungeon Siege III firma Obsidian Entertainment zaserwuje graczom rozgrywkę łączącą najlepsze elementy obu poprzednich części cyklu z rozwiązaniami na wskroś nowoczesnymi. W grze nie zabraknie zatem oprawy graficznej w wysokiej rozdzielczości, a także niezwykle popularnego ostatnimi czasy trybu kooperacji (zarówno sieciowego, jak i na podzielonym/wspólnym ekranie przy jednym sprzęcie do grania). Ten ostatni będzie dopuszczać możliwość jednoczesnej rozgrywki czterem osobom, które utworzą w ten sposób standardową dla hack’n’slash drużynę złożoną z wojowników reprezentujących najróżniejsze klasy. Samych profesji w DSIII znajdzie się kilkanaście, więc z dokonaniem wyboru najbardziej pasującego danemu graczowi nie powinno być żadnych problemów.

Producenci obiecują, że ich najnowsze dzieło zaoferuje dopracowane uniwersum, zapewniające wiele godzin wymagającej rozgrywki. Ma to wynikać m.in. z tego faktu, że zabawa będzie w dużym stopniu nieliniowa – większość decyzji gracza ma mieć wpływ na kształt świata oraz zachowanie żyjących w nim postaci niezależnych. Wspomnianych NPC-ów gracz zatrudniać ma w charakterze najemników, reagujących w najróżniejszy sposób na próby powoływania aliansów (np. natychmiastowym opuszczeniem szeregów drużyny). Całość będzie uzupełniać intuicyjny system sterowania, z którego obecności powinni się ucieszyć przede wszystkim posiadacze konsol.

Wszystko wskazuje na to, że Obsidian Entertainment pracuje nad produkcją od początku 2009 roku. Niemal równo rok temu dowiedzieliśmy się bowiem, że studio, oprócz Alpha Protocol oraz zapowiedzianego na jesień bieżącego roku Fallout: New Vegas, ma w zanadrzu jeszcze jeden projekt. Podobno w jego produkcji wykorzystywane były autorskie rozwiązania technologiczne Obsidian. Poniżej prezentujemy kilka pierwszych grafik koncepcyjnych, prezentujących potencjalne obszary mogące znaleźć się w pełnej wersji DSIII.

Obsidian Entertainment pracuje nad trzecią odsłoną cyklu Dungeon Siege - ilustracja #2
Obsidian Entertainment pracuje nad trzecią odsłoną cyklu Dungeon Siege - ilustracja #3
Obsidian Entertainment pracuje nad trzecią odsłoną cyklu Dungeon Siege - ilustracja #4

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej