autor: Szymon Liebert
Obroty DC Universe Online wzrosły o 700% po przejściu na free to play
Twórcy gry MMO DC Universe Online pochwalili się kolejnymi statystykami pokazującymi wzrost jej popularności i rentowności. Obroty z mikrotransakcji po przejściu na model free to play znacznie wzrosły, a fanów produkcji przybywa.
Dzienne obroty z gry MMO DC Universe Online wzrosły o 700 procent od przejścia na model finansowy free to play z pierwszym dniem listopada. Taką informację podał John Smedley z firmy Sony Online Entertainment, który przedstawił też parę innych statystyk. Podobno gracze najczęściej kupują dodatkowe sloty na postacie oraz pakiet skórek Vanguard of the Heavens.
Smedley ujawnił jak wygląda rozkład obrotów dla dwóch platform, na których gra jest dostępna (PC, PlayStation 3). Okazuje się, że więcej pieniędzy przepływa w konsolowej wersji gry (53%). Przedstawiciel producenta twierdzi też, że baza fanów DC Universe Online powiększa się każdego dnia o 6%. Podobno aż 85% zalogowań w ciągu doby to powracający użytkownicy.
To kolejne przechwałki pracowników Sony Online Entertainment na temat DC Universe Online. Niespełna dwa tygodnie temu firma przekazała, że od przejścia na free to play grę wypróbował już milion nowych graczy. Produkcja jest dostępna w wersji „bezpłatnej” zarówno na pecetach, jak i konsoli PlayStation 3. Na platformie Sony wydano jeszcze jedną produkcję MMO tego typu - Free Realms.
DC Universe Online jest doskonałym przykładem na to, że free to play może pobudzić zainteresowanie danym tytułem i przywrócić mu świetność. Nie dajmy jednak zwieść się mylnym wrażeniom – żeby taki model zadziałał, trzeba mieć dobrą grę. Produkcja Sony Online Entertainment jest jedną z lepszych propozycji MMO o superbohaterach, więc jej sukces nie powinien nikogo dziwić.