autor: Marcin Skierski
O systemie flankowania przeciwników w grze XCOM: Enemy Unknown
Na łamach serwisu Game Informer pojawiła się druga część opisu prezentacji gry XCOM: Enemy Unknown. Tym razem dowiedzieliśmy się więcej na temat opcji flankowania przeciwników.
Redakcja serwisu Game Informer ujawniła drugą część prezentacji gry XCOM: Enemy Unknown. Podobnie jak poprzednio, także tym razem pokaz powstał we współpracy z Garthem DeAngelisem, producentem nadchodzącej produkcji. W tym przypadku na warsztat wzięto opcję flankowania pozycji przeciwników.


Prezentacja została opisana przy pomocy kilku screenów ukazujących kolejne ruchy oddziału, nad którym gracz obejmie kontrolę. Trzeba było zabić Sectoidów ukrywających się za samochodami na stacji benzynowej. W tym celu jednostka szturmowa udała się za jeden z pojazdów stojących blisko wrogów, a ciężki żołnierz z innego miejsca otworzył ogień zaporowy w ich stronę.



Dzięki temu pierwszy z wojaków mógł nieco zmienić swoją pozycję i namierzyć przeciwnika. Niestety, w tym miejscu szansa na jego zabicie wynosiła tylko 65%. Wszystko przez to, że przytłoczony ostrzałem Obcy wykorzystał umiejętność Mind Merging, dzięki której zwiększył swoją odporność i posiadaną ilość zdrowia.
Właśnie w takich chwilach bardzo przydatna okazuje się opcja flankowania. Przygwożdżony ogniem zaporowym Sectoid nie może zbyt wiele zrobić, co potrafi wykorzystać jednostka szturmowa, przesuwając się jeszcze bliżej przeciwnika. Z nowej pozycji szansa na jego zabicie wzrosła do 91% - to idealny moment na atak i zakończenie misji powodzeniem.


Tego typu zagrania taktyczne mają stać na porządku dziennym w pełnej wersji XCOM: Enemy Unknown. Jest to tylko przykład pokazujący, że umiejętne oflankowanie wroga może przynieść zdecydowanie lepsze rezultaty, niż próba frontalnego ataku. Warto bowiem zauważyć, że w ten sposób Obcy nawet nie zagrozili oddziałowi gracza i tak naprawdę nie mieli zbyt dużego pola manewru.
Na łamach serwisu Game Informer znajdziecie więcej screenów prosto z prezentacji. Pokazują one jeszcze dokładniej, jak wyglądała wyżej opisana sytuacja. Zapraszamy także do przeczytania naszej wcześniejszej wiadomości, gdzie opisaliśmy pierwszą część pokazu, ukazującą m.in. walory snajpera.

XCOM: Enemy Unknown ukaże się jesienią bieżącego roku na PC, PlayStation 3 oraz Xboksie 360. Gra jest tworzona przez studio Firaxis Games i powstaje równolegle ze strzelaniną XCOM autorstwa zespołu 2K Marin. Są to jednak dwie różne produkcje, których nie należy ze sobą mylić.