Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lipca 2022, 06:46

autor: Adrian Werner

Nowy mod do RDR2 kompleksowo poprawia działanie „policji”

Ukazał się ciekawy mod Law do Red Dead Redemption 2. Projekt zwiększa realizm wielu elementów związanych z przestępstwami oraz ścigającymi nas stróżami prawa.

Red Dead Redemption 2 nie oferuje oficjalnego wsparcia dla modów, ale nie przeszkadza to fanom w tworzeniu wielu ciekawych modyfikacji. Najnowszym tego przykładem stał się projekt Law, który gruntownie przerabia mechanizmy związane ze stróżami prawa oraz łowcami nagród.

Mod ma na celu zwiększenie realizmu tego elementu rozgrywki. Po jego wgraniu popełnienie przestępstwa przy świadku nie powoduje już błyskawicznego pojawienia się szeryfów (poza miastami). Autor przerobił system tak, aby brał pod uwagę, jak daleko od naszej lokalizacji jest miasto, skąd mają przybyć stróże prawa. Mniejsze przestępstwa w ogóle nie powodują reakcji, a w najbardziej odległych regionach tylko najcięższe zbrodnie są ścigane.

Aby nie było zbyt łatwo, większość ścigających gracza grup ma psy tropiące. Do tego istnieje 15-procentowa szansa na pojawienie się przypadkowego patrolu, nawet na największych pustkowiach. Przerobiono również miasta – przykładowo w małych mieścinach stróże prawa nie pojawiają się już blisko gracza i zamiast tego docierają na miejsce w powozach.

Ponadto ścigające nas grupy łowców nagród są bardziej różnorodne. Zmodyfikowano również same przestępstwa - np. walka nie jest już karalna, pod warunkiem że odbyła się w samoobronie.

Niestety, autor nie był w stanie naprawić jednego z poważniejszych problemów w grze, czyli tego, że przebranie się nie zapobiega wykryciu nas przez stróżów prawa.

  1. Law - strona modyfikacji
  2. Red Dead Redemption 2 – poradnik do gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej