Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 września 2024, 09:10

Nowy materiał z AC: Shadows wyciekł do sieci. Ubisoft pokazał wpływ pogody i pór roku na rozgrywkę

Efekty pogodowe w Assassin's Creed: Shadows urozmaicą rozgrywkę, ale nie będą utrudnieniem dla graczy w trakcie eksploracji wirtualnej Japonii.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Nowy gameplay z Assassin’s Creed Shadows wyciekł do sieci. To efekt niedyskrecji chińskiego oddziału serwisu IGN, który przedwcześnie opublikował nowy dziennik deweloperski Ubisoftu poświęcony kolejnej odsłonie asasyńskiej serii.

Oczywiście wpis został usunięty, ale – jak zawsze – internauci zdążyli pobrać i rozpowszechnić filmik w sieci (opublikował go serwis Insider-Gaming).

Nowy, nadal nieudostępniony oficjalnie dziennik dewelopera skupia się na świecie gry, pokazując dynamiczne systemy pogodowe oraz pór roku i ich wpływ na rozgrywkę (o destrukcji otoczenia pisaliśmy wcześniej), jak również – rzecz jasna – na oprawę wizualną nowego Assassin’s Creed. Pokazano też krótkie ujęcia z sesji motion capture wykorzystanych przy tworzeniu cutscenek, także do uchwycenia twarzy aktorów.

Niemniej w osobnym miejscu (via Games Radar) Thierry Dansereau, dyrektor artystyczny AC: Shadows podkreślił, że Ubisoft nie chciał, by zmiany pór roku były „czymś postrzeganym jako bardzo negatywne lub źle wpływające na rozgrywkę”. Sugeruje to, że choć zmiany pogodowe związane z sezonami mogą otworzyć nowe ścieżki, to raczej nie ma co martwić się o to, że deszcz lub śnieg utrudnią ucieczkę lub wspinaczkę.

Materiał pokazuje też kryjówkę (hideout), którą będzie można rozbudowywać w trakcie gry. Gracze będą mogli postawić zbrojownie, dojo i inne budynki, wybierając też ich wygląd oraz – w przypadku zbrojowni – ekwipunek do prezentacji.

Assassin’s Creed: Shadows zadebiutuje 15 listopada na PC, XSX/S i PS5.

  1. Świat AC Shadows można niszczyć, Ubisoft pokazał nam nowe możliwości silnika Anvil

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej