Nowy epizod do Half-Life 2 co trzy miesiące? Tak!
Lubisz Half-Life 2, prawda? Jeśli tak, to zapewne zainteresują Cię wieści, jakie płyną z najnowszego numeru popularnego magazynu Computer Gaming World. Do kiosków na Zachodzie trafi on dopiero co prawda za około dwa tygodnie, ale już teraz mogą cieszyć się nim czytelnicy posiadający prenumeratę i to właśnie od nich płyną poniższe rewelacje.
Lubisz Half-Life 2, prawda? Jeśli tak, to zapewne zainteresują Cię wieści, jakie płyną z najnowszego numeru popularnego magazynu Computer Gaming World. Do kiosków na Zachodzie trafi on dopiero co prawda za około dwa tygodnie, ale już teraz mogą cieszyć się nim czytelnicy posiadający prenumeratę i to właśnie od nich płyną poniższe rewelacje.
Najważniejsza informacja jest taka, że Half-Life 2 doczeka się kolejnych epizodów. Panowie z Valve Software chcieliby publikować kolejne dodatki w trzymiesięcznych odstępach, a raz na jakiś czas wydać grę w klasycznym pudełku, w którym znalazłyby się wszystkie wydane dotąd rozszerzenia. Pierwszy epizod do Half-Life 2 o nazwie Aftermath koncentruje się na interakcji z bohaterami (Alyx cały czas podąża za Gordonem Freemanem, zobaczymy ponowne walki w drużynie, której członkowie wykażą się lepszą inteligencją), natomiast kolejny dodatek miałby położyć większy nacisk na kontrolowanie bliżej niezidentyfikowanego pojazdu (najprawdopodobniej pod względem rozmachu przypominałby poziomy Water Hazard i Highway 17). Prawdopodobnie do świata Half-Life 2 wróci również Hydra – stworzenie (zdjęcie poniżej), które pierwotnie zaprezentowano podczas targów E3 dwa lata temu.
W chwili opublikowania aktualnego numeru Computer Gaming World na rynku (mniej więcej za dwa tygodnie), Valve Software powinien już udostępnić dwa kolejne produkty: dodatek Lost Coast do Half-Life 2 oraz modyfikację Day of Defeat: Source. Co ciekawe, Lost Coast zostanie powiązany z fabułą podstawowej wersji gry. Z dodatkowej misji dowiemy się, jak Ravenholm zostało opanowane przez potwory (headcrabs).
Na koniec jeszcze jedna ciekawa informacja. Electronic Arts przymierza się do udostępnienia podobnej usługi. Jak widać, Steam, w której architekturze poczyniono ostatnio szereg zmian, coraz bardziej przekonuje inne firmy do zastosowania podobnych rozwiązań.