autor: Bartosz Świątek
Nowe szczegóły o Anthem 2.0 - ekwipunek i rozwój postaci
Deweloperzy ze studia BioWare opublikowali notkę blogową, w której przybliżają podstawowe założenia przebudowanego systemu rozwoju postaci oraz ekwipunku.
W SKRÓCIE:
- każdy z Javelinów będzie miał własne drzewko rozwoju;
- rozwijając pancerze, będziemy mogli zdecydować się na różne specjalizacje – te zmodyfikujemy dodatkowo w ramach kolejnego drzewka (Advanced Skill Tree);
- ekwipunek nie będzie odblokowywał nowych zdolności;
- będziemy mogli zbierać modyfikacje pancerza oraz artefakty. Pierwsze zmienią działanie ataków, drugie zaoferuję potężne, pasywne wzmocnienia.
Twórcy looter shootera Anthem – kanadyjskie studio BioWare – przedstawili na swoim blogu założenia tzw. aktualizacji Anthem 2.0 (znanej również jako Anthem Next), mającej znacząco przebudować grę w związku z krytyką ze strony graczy. Dowiedzieliśmy się, jakie zmiany zajdą m.in. w systemach ekwipunku i rozwoju postaci.
Nowe drzewka rozwoju
Każdy z Javelinów (pancerzy, których używamy w omawianej produkcji) otrzyma własne drzewko rozwoju. W jego ramach – za pomocą zdobytych punktów umiejętności – odblokujemy nowe zdolności i pasywne bonusy. Co więcej, każdy pancerz będzie miał dostęp do kilku specjalizacji przygotowanych z myślą o odmiennym stylu gry. Te będą posiadały dodatkowe drzewko zwane Advanced Skill Tree.
Dzięki tym zmianom styl gry danym pancerzem nie będzie tak mocno powiązany z przedmiotami, które udało nam się zdobyć, co zminimalizuje losowość systemu. Inskrypcje mają przy tym znacznie stracić na znaczeniu.
Jak to wygląda obecnie?
W obecnej wersji Anthem nowe zdolności są powiązane z ekwipunkiem, który zdobywamy losowo w świecie gry – jeśli mamy pecha, możemy przez długi czas nie trafić na interesujący nas typ ataku. Pasywne wzmocnienia modyfikujące skuteczność naszego pancerza – tzw. inskrypcje – zdobywamy w ten sam sposób.
Zmiany w systemie ekwipunku
Jaką rolę będzie pełnił ekwipunek, skoro nie odblokujemy dzięki niemu kolejnych zdolności? Będziemy mogli zdobywać modyfikacje pancerza oraz artefakty. Pierwsze z nich umożliwią wpływanie na ataki odblokowane na opisanym powyżej drzewku rozwoju, wzmacniając je oraz zmieniając ich działanie.
Z kolei tzw. artefakty będą sprzętem charakterystycznym dla danego typu pancerza. Chodzi np. o wyrzutnię rakiet Łowcy, która zostanie przemianowana na Skyfell Launcher Artifact. Z podobnego, unikalnego przedmiotu mają korzystać także pozostałe Javeliny (można się spodziewać, że w przypadku Kolosa będzie to tarcza). Każdy z artefaktów ma oferować potężne, pasywne wzmocnienie. Na ostateczną skuteczność naszej postaci wpłynie synergia pomiędzy zdolnościami, specjalizacją i ekwipunkiem.
Przypominamy, że twórcy ze studia BioWare na razie nie zdradzili, kiedy zadebiutuje omawiana aktualizacja Anthem 2.0.