Nowe studio CI Games skupia się na Lords of the Fallen 2
Polska firma CI Games formalnie otworzyła nowe studio noszące nazwę Hexworks. Jego zadaniem jest przygotowanie Lords of the Fallen 2, czyli kontynuacji RPG-a akcji w stylu soulslike z 2014 roku.
- Polska firma CI Games oficjalnie otworzyła studio Hexworks.
- Zadaniem ekipy podzielonej na dwa zespoły pracujące w Barcelonie i Bukareszcie jest stworzenie Lords of the Fallen 2.
- Część ekipy Hexwork pracuje nad kontynuacją soulslike'a z 2014 roku już od pół roku i poczyniła „znaczące postępy”.
CI Games (dawniej znane jako City Interactive) kontynuuje rozwój. Dziś polska firma ogłosiła, że podjęła uchwałę o oficjalnym otwarciu nowego podległego jej studia tworzącego gry. Nosi ono nazwę Hexworks i składa się z około dwudziestu pięciu „doświadczonych deweloperów” pochodzących z takich krajów, jak Hiszpania, Wielkia Brytania, Niemicy, Francja, Rumunia, Dania, Ukraina czy USA. Zostali oni podzieleni na dwie grupy – jedna będzie pracowała w Barcelonie, a druga w Bukareszcie. Będą one miały jeden cel – stworzenie Lords of the Fallen 2.
O Lords of the Fallen 2 po raz pierwszy oficjalnie usłyszeliśmy blisko sześć lat temu. Według pierwotnych planów kontynuacja całkiem ciepło przyjętego soulslike'a miała ukazać się w 2017 roku, lecz z powodu licznych perturbacji w postaci chociażby braku zaangażowania Tomasza Gopa (naczelnej osoby podczas produkcji „jedynki”), rozwiązaniu umowy ze studiem, które miało zająć się tytułem, czy restartem prac tak naprawdę do dziś nie otrzymaliśmy żadnych większych konkretów na temat gry. Wygląda jednak na to, że wszystko powoli zaczyna wychodzić na prostą i niedługo usłyszymy jakieś nowe szczegóły na temat Lords of the Fallen 2, zwłaszcza że, jak zdradził Marek Tymiński, prezes CI Games, choć Hexworks formalnie zostało otwarte dzisiaj, jego pracownicy zajmują się projektem już od pół roku i poczynili „znaczące postępy” (via PCGamesN).
Oto co na temat dotychczasowych prac nad Lords of the Fallen 2 powiedział Cezar Virtosu, dyrektor kreatywny w studiu Hexworks:
Przez wiele miesięcy trójka z nas pracowała nad zdefiniowaniem i określeniem zakresu projektu, aby znaleźć jego właściwe DNA, które zapewniłoby nam odpowiedni odbiór i jednocześnie nie sprawiłoby, że stworzenie tytułu stałoby się niewykonalne. Trudno jest rozwijać na odległość gry skupione na walce, ale jest to równoważone faktem, że możemy łatwo nawiązywać kontakt i pracować z ogromną bazą fanów produkcji typu soulsborne rozsianymi po całym świecie.
Na koniec warto jeszcze zaznaczyć, że Lords of the Fallen 2 zmierza na PC oraz konsole nowej generacji, czyli PlayStation 5 i Xbox Series X. Nie znamy nawet przybliżonej daty premiery gry.