autor: Zuzanna Domeradzka
Nowe RPG fantasy Obsidianu może jednak działać w więcej niż 30 klatkach na konsolach. „30 fps nie jest naszym celem, to minimum”, twierdzi reżyserka Avowed
Studio Obsidian Entertainment po trosze naprostowało niedawne oświadczenie dotyczące optymalizacji Avowed. Według reżyserki owego RPG 30 fps na konsolach Xbox Series X i S to dla deweloperów absolutne minimum – celują jednak w coś więcej.
Fani uniwersum Pillars of Eternity mogą zainteresować się nie tylko świeżymi materiałami z Avowed, osadzonego w nim nowego RPG od studia Obsidian Entertainment – publikowanymi dziś przez branżowych dziennikarzy, którzy grali we wczesną wersję gry – ale również wywiadem z samą reżyserką produkcji.
W rozmowie udostępnionej na kanale Parris w serwisie YouTube Carrie Patel odniosła się do optymalizacji tytułu na Xboxach Series X oraz S (gra ma ukazać się również na PC). W nawiązaniu do słów Matta Hensena (jednego z twórców) o „celowaniu w 30 klatek na sekundę” na tych konsolach, reżyserka Avowed powiedziała:
Chcę sprostować, że 30 fps nie jest naszym celem, to jest dla nas minimum. Jesteśmy w pełni zaangażowani w optymalizację wydajności, chcemy dać [możliwość doświadczania – dop. red.] tego pięknego świata przy możliwie jak największej liczbie klatek na sekundę, nad czym aktualnie pracujemy.
Niestety Patel nie podała żadnej konkretnej liczby i nie odniosła się do stwierdzenia Hensena, jakoby studio Obsidian Entertainment „nie potrzebowało 60 klatek” na konsolach Microsoftu. Niemniej ze słów reżyserki wnioskujemy, że zespół może zapewnić przynajmniej 40–50 fps, choć niekoniecznie stałe 60 fps (zwłaszcza na XSS, gdyż przygotowywanie gier na tę platformę stanowi dla wielu deweloperów problem, a część dużych produkcji wydanych w ostatnim czasie działa właśnie w 30 klatkach na sekundę na owej konsoli).
Carrie Patel podkreśliła także zmiany w oprawie wizualnej Avowed, które zespół zaimplementował od momentu prezentacji pierwszego zwiastuna gry. Poprawiono przede wszystkim modele postaci i skupiono się na palecie kolorów, która wydaje się teraz bardziej żywa – co według dziennikarzy testujących ostatnio produkcję wpływa znacznie lepiej na jej odbiór. Warto zauważyć, że to najpewniej przez opóźnienie premiery Avowed twórcy mogli dokonać takiej zmiany, a przy okazji bardziej dopracować krytykowany na początku przez graczy system walki.
Nasz redaktor, Przemysław Dygas, również miał okazję przetestować Avowed. Zachęcamy do zapoznania się z jego spostrzeżeniami.
Avowed zadebiutuje 18 lutego na XSX/S oraz PC. W dniu premiery gra trafi do usługi Game Pass Ultimate.