Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2018, 11:25

No Man's Sky otrzyma pełnoprawny tryb multiplayer

Sean Murray ze studia Hello Games potwierdził pogłoski o rozszerzeniu funkcji sieciowych w No Man's Sky. Możliwość współpracy i rywalizacji pomiędzy graczami pojawi się wraz z debiutem aktualizacji NEXT - 24 lipca - co zbiegnie się z premierą wersji na konsolę Xbox One.

Twórcy No Man’s Sky powoli zbliżają się do spełnienia przedpremierowych obietnic. - No Man's Sky otrzyma pełnoprawny tryb multiplayer - wiadomość - 2018-05-19
Twórcy No Man’s Sky powoli zbliżają się do spełnienia przedpremierowych obietnic.

Co by nie mówić o premierze No Man’s Sky, trzeba przyznać, że Hello Games intensywnie pracuje nad rozwojem gry. Tytuł otrzymał wiele aktualizacji, wliczając w to trzy ogromne, a wkrótce doczeka się kolejnej, zapowiedzianej w marcu NEXT. Na temat tej ostatniej dotychczas nie wiedzieliśmy nic, ale pojawiły się spekulacje, że największe z dotychczasowych uaktualnień może wprowadzić oczekiwany pełnoprawny tryb sieciowy (obecnie można jedynie rozmawiać przez czat głosowy z pobliskimi graczami). Zdawała się to potwierdzać okładka pudełkowego wydania No Man’s Sky na konsolę Xbox One, która niedawno wyciekła do sieci i przedstawiała nie jedną (jak poprzednio), lecz cztery postacie. Wątpliwości rozwiał szef Hello Games Sean Murray, który w wywiadzie udzielonym podczas wydarzenia Inside Xbox potwierdził dodanie opcji wieloosobowych w NEXT. Ujawnił też datę premiery aktualizacji i debiutującego wraz z nim wydania na konsolę Microsoftu – jest nią 24 lipca.

Murray zdradził, że opracowywany od pół roku tryb wieloosobowy pozwoli na doświadczenie (niemal?) wszystkich atrakcji oferowanych przez No Man’s Sky. Gracze będą mogli budować bazy, walczyć w kosmosie czy nawet brać udział w wyścigach pojazdów Exocraft razem ze znajomymi lub losowymi użytkownikami. Te ostatnie to zapewne nie jedyne aktywności dla miłośników rozgrywki PvP, jako że Murray wspomina o możliwości wizyty innych graczy. Zdaniem twórcy, dodanie opcji sieciowych całkowicie zmienia wrażenia z gry.

Niestety, w trakcie wywiadu nie padły słowa o innych nowościach, jakich możemy spodziewać się wraz z udostępnieniem NEXT. Nie wydaje się prawdopodobne, by największa aktualizacja w historii gry miała ograniczyć się „tylko” do dodania opcji wieloosobowych. Zwłaszcza w kontekście wypowiedzi Murraya, według którego w lipcu mają „zrealizować potencjał, który dla wszystkich był od początku widoczny w No Man’s Sky”. Ile wyjdzie z tych obietnic, przekonamy się za dwa miesiące.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej