No Man's Sky już w wersji 4.0 z wielką aktualizacją Waypoint; zobacz zwiastun
Aktualizacja Waypoint do gry No Man's Sky jest już dostępna, a wraz z nią m.in. nowe tryby gry, wersja na Nintendo Switcha i ogromna liczba zmian.
Aktualizacja 4.0 (Waypoint) do No Man’s Sky jest już dostępna, równocześnie z premierą gry na konsoli Nintendo Switch. Posiadacze „pstryczka” mogą też znaleźć unikalne łupy w Kosmicznej Anomalii, aczkolwiek nagrody te będą dostępne tylko przez miesiąc, czyli do 7 listopada.
Tryby gry: własne i „luzackie”
Sporo o aktualizacji napisaliśmy już po niedawnym wywiadzie z Seanem Murrayem, prezesem studia Hello Games. Gracze na wszystkich platformach otrzymali dwie niedostępne wcześniej opcje zabawy.
- Pierwszą nowością jest możliwość tworzenia własnych trybów gry. Gracze mogą dostosować ekonomię, walkę oraz wyzwania survivalowe pod własne preferencje. Twórcy udostępnili też garść gotowych szablonów ustawień.
- Ponadto do NMS trafił tryb relaksacyjny (Relaxed). Jest on podobny do „normalnego” wariantu, ale znacznie upraszcza aspekty survivalowe i zmniejsza poziom trudności. Opcja ta skierowana jest do graczy pragnących skupić się na walce i poznawaniu tła fabularnego.
Warto dodać, że aktualizacja 4.0 umożliwiła zmienianie ustawień poziomu trudności w dowolnym momencie.
Ekwipunek po liftingu
Waypoint to także zmodyfikowany ekwipunek. Ekran wyposażenia został odświeżony wizualnie, a przebudowany interfejs daje łatwiejszy dostęp do zakładek technologii i ładunku statku. Pojawiła się też zupełnie nowa sekcja katalogu, w której znajdziemy wiedzę zgromadzoną przez nas z pradawnych artefaktów i dzienników.
W parze z tym idą usprawnienia wyszukiwania kategorii oraz drzewka obrazujące schematy wytwarzania przedmiotów. Ponadto twórcy zdecydowali się dać graczom więcej miejsca w ekwipunku.
No Man’s Sky jak nowe, ale bez nowinek
Do powyższych dochodzą liczne małe i duże usprawnienia, takie jak rakieta pozwalająca handlować z dowolnego miejsca, płynne automatyczne zapisywanie stanu gry (oraz możliwość nazywania save’ów) czy też poprawki interfejsu, sterowania, efektów wizualnych etc.
Na pecetach wprowadzono także wsparcie technologii skalowania obrazu AMD FidelityFX 2.0, pozwalającej poprawić płynność wyświetlania animacji bez odczuwalnego spadku jakości obrazu (nawet na zintegrowanych kartach graficznych).
Tak jak zapowiadano, Waypoint praktycznie nie dodał nowej zawartości. Niemniej, sądząc po reakcjach w mediach społecznościowych, większość graczy jest zadowolona z ogromnej liczby modyfikacji wprowadzonych w wersji 4.0 No Man’s Sky. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Na Steamie pojawił się też pierwszy pakiet poprawek (hotfix), na razie w wersji beta.
Może Cię zainteresować: