Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 października 2022, 17:26

No Man's Sky już w wersji 4.0 z wielką aktualizacją Waypoint; zobacz zwiastun

Aktualizacja Waypoint do gry No Man's Sky jest już dostępna, a wraz z nią m.in. nowe tryby gry, wersja na Nintendo Switcha i ogromna liczba zmian.

Źródło fot. Hello Games.
i

Aktualizacja 4.0 (Waypoint) do No Man’s Sky jest już dostępna, równocześnie z premierą gry na konsoli Nintendo Switch. Posiadacze „pstryczka” mogą też znaleźć unikalne łupy w Kosmicznej Anomalii, aczkolwiek nagrody te będą dostępne tylko przez miesiąc, czyli do 7 listopada.

Tryby gry: własne i „luzackie”

Sporo o aktualizacji napisaliśmy już po niedawnym wywiadzie z Seanem Murrayem, prezesem studia Hello Games. Gracze na wszystkich platformach otrzymali dwie niedostępne wcześniej opcje zabawy.

  1. Pierwszą nowością jest możliwość tworzenia własnych trybów gry. Gracze mogą dostosować ekonomię, walkę oraz wyzwania survivalowe pod własne preferencje. Twórcy udostępnili też garść gotowych szablonów ustawień.
  2. Ponadto do NMS trafił tryb relaksacyjny (Relaxed). Jest on podobny do „normalnego” wariantu, ale znacznie upraszcza aspekty survivalowe i zmniejsza poziom trudności. Opcja ta skierowana jest do graczy pragnących skupić się na walce i poznawaniu tła fabularnego.

Warto dodać, że aktualizacja 4.0 umożliwiła zmienianie ustawień poziomu trudności w dowolnym momencie.

Ekwipunek po liftingu

Waypoint to także zmodyfikowany ekwipunek. Ekran wyposażenia został odświeżony wizualnie, a przebudowany interfejs daje łatwiejszy dostęp do zakładek technologii i ładunku statku. Pojawiła się też zupełnie nowa sekcja katalogu, w której znajdziemy wiedzę zgromadzoną przez nas z pradawnych artefaktów i dzienników.

W parze z tym idą usprawnienia wyszukiwania kategorii oraz drzewka obrazujące schematy wytwarzania przedmiotów. Ponadto twórcy zdecydowali się dać graczom więcej miejsca w ekwipunku.

No Mans Sky już w wersji 4.0 z wielką aktualizacją Waypoint; zobacz zwiastun - ilustracja #1

Wersja 4.0 pokazuje krok po kroku, jak wytworzyć dany przedmiot.Źródło: Hello Games

No Man’s Sky jak nowe, ale bez nowinek

Do powyższych dochodzą liczne małe i duże usprawnienia, takie jak rakieta pozwalająca handlować z dowolnego miejsca, płynne automatyczne zapisywanie stanu gry (oraz możliwość nazywania save’ów) czy też poprawki interfejsu, sterowania, efektów wizualnych etc.

Na pecetach wprowadzono także wsparcie technologii skalowania obrazu AMD FidelityFX 2.0, pozwalającej poprawić płynność wyświetlania animacji bez odczuwalnego spadku jakości obrazu (nawet na zintegrowanych kartach graficznych).

Tak jak zapowiadano, Waypoint praktycznie nie dodał nowej zawartości. Niemniej, sądząc po reakcjach w mediach społecznościowych, większość graczy jest zadowolona z ogromnej liczby modyfikacji wprowadzonych w wersji 4.0 No Man’s Sky. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry. Na Steamie pojawił się też pierwszy pakiet poprawek (hotfix), na razie w wersji beta.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej