Oto kolekcja 50 nigdy niewidzianych artów z niewydanych gier Valve
Fani studia Valve oraz osoby zainteresowane historią branży growej mają nie lada okazję do świętowania. Do Internetu trafiły powiem nigdy niepublikowane archiwalne grafiki koncepcyjne z serii takich jak Half-Life, Left 4 Dead czy Counter-Strike.
W sieci pojawił się prawdziwy skarb dla fanów gier od studia Valve. W nawiązaniu do swojego materiału o skasowanych grach z serii Half-Life, popularny kanał DidYouKnowGaming udostępnił za pośrednictwem serwisu Internet Archive paczkę, aż 50 niedostępnych dotąd publicznie grafik koncepcyjnych.
Nietypowa kolekcja pozwala zajrzeć za kulisy niezrealizowanych projektów oraz wczesnych wersji późniejszych hitów.
Kolekcjoner
Osobą odpowiedzialną za ocalenie oraz udostępnienie cennych materiałów jest David McGreavy – związany od lat z branżą entuzjasta gier Valve. Według zeznań, McGreavy kupił grafiki koncepcyjne od anonimowego pracownika studia, który uratował je przed wyrzuceniem w trakcie przeprowadzki jednego z oddziałów firmy.
Zainteresowani historią branży mogą mówić zatem o dużym szczęściu, gdyż bez działań podjętych przez kolekcjonera, zaginione grafiki koncepcyjne mogłyby nigdy już nie ujrzeć światła dziennego.
Historyczne materiały
Wśród udostępnionych treści prawdopodobnie najbardziej interesujące są te związane z nigdy niewydanym Epizodem 3 do Half-Life 2. Niezrealizowany projekt obrósł przez lata legendą wśród fanów, zaś zaprezentowane niedawno materiały pozwalają nieco bliżej poznać charakter produkcji.
Wśród obrazów dominują te przedstawiające zrujnowany, jałowy krajobraz z posępną Cytadelą Kombinatu widniejącą na horyzoncie.
Występu doczekał się także antagonista drugiej części gry – doktor Wallace Breen. W skutek groteskowej transformacji przybrał jednak formę, która w żaden sposób nie przypominała jego oryginalnej, ludzkiej odsłony.
Innym interesującym fragmentem kolekcji są również materiały pochodzące z tajemniczego projektu Stars of Blood. Choć same w sobie nie mówią dużo na temat szczegółów niedoszłej produkcji, tak mocno stylizowane sylwetki bohaterów i obce krajobrazy sugerować mogą rozgrywającą się w kosmosie grę o nietypowej konwencji oraz estetyce.
Kolekcja McGreavy’ego to jednak nie tylko cmentarzysko niezrealizowanych projektów. Dużą część grafik stanowią również wczesne, koncepcyjne materiały z gier takich jak Left 4 Dead, czy Counter-Strike: Global Offensive (określany w tamtych czasach jeszcze jako Counter-Strike: Source 2).
Zainteresowani dziedzictwem branży z pewnością powinni zwrócić uwagę na udostępniony skrawek historii.