Nintendo GameCube - newsy i ciekawostki (4)
Historia serii Resident Evil - część III
Artur Falkowski, 25 maja 2007, 19:55
W poprzedniej części naszej opowieści dokonaliśmy krótkiego przeglądu wersji pierwszej części Resident Evil. Dzisiaj zajmiemy się jej kontynuacją, a dokładniej mówiąc dwiema kontynuacjami. Dlaczego dwiema? Zaraz wszystko stanie się jasne. Zapraszamy do lektury.
Historia serii Resident Evil - część II
Artur Falkowski, 23 maja 2007, 16:45
Zgodnie z obietnicą dziś zajmiemy się różnymi wersjami pierwszej części Resident Evil. Biorąc pod uwagę sukces, jaki odniósł ten tytuł, trudno się dziwić, że Capcom postanowił na nim zarobić i otworzyć wrota posiadłości w górach Arklay przed posiadaczami innych niż PSX platform sprzętowych. Użytkownicy konsolki Sony również nie mieli na co narzekać, ponieważ otrzymali nie jedną, a trzy wersje gry.
Historia serii Resident Evil - część I
Artur Falkowski, 21 maja 2007, 15:30
Chociaż żywe trupy, znane też jako zombie, można było spotkać w grach jeszcze w czasach, kiedy branża elektronicznej rozrywki zaledwie raczkowała, to jednak dopiero powstała w 1996 roku produkcja oraz jej kontynuacje najbardziej zapadły graczom w pamięć.
Pandemic Studios tworzy sequel Batman Begins?
Radosław Grabowski, 18 maja 2007, 06:44
Mercenaries 2: World in Flames oraz Saboteur to tylko dwa spośród kilku przedsięwzięć, realizowanych obecnie przez utalentowanych developerów z Pandemic Studios. W zanadrzu chowają oni jeszcze tajemnicze projekty, oznaczone jako B, Q, Y i Z. Redakcja serwisu IGN.com twierdzi, że pod jednym z tych kryptonimów kryje się nowa gra, traktująca o przygodach Batmana.
Nintendo ogłasza konkurs na film krótkometrażowy
Michał Markocki, 16 maja 2007, 10:11
Japoński koncern Nintendo, jeden z trójki najważniejszych graczy na rynku gier wideo, ogłasza wielki konkurs filmowy. Głównym celem tego przedsięwzięcia jest przekonanie branży filmowej, że gry wideo sprawiają radość każdemu. Konkurs funkcjonuje pod nazwą „Nintendo Short Cuts Showcase”.
Rekordowe wyniki finansowe Nintendo
Piotr Doroń, 27 kwietnia 2007, 10:05
Koncern Nintendo ujawnił swoje zeszłoroczne, rekordowe wyniki finansowe (za okres od 1 kwietnia 2006 do 31 marca 2007 roku). Dowiadujemy się z nich, że wypracowany wówczas zysk był aż o 77% wyższy niż w roku poprzednim i osiągnął poziom 1.4 miliarda dolarów. Przychody ze sprzedaży zatrzymały się natomiast na kwocie 8.1 miliarda dolarów.
Seria Fire Emblem wykorzysta sieciowe możliwości Wii
Marek Grochowski, 16 kwietnia 2007, 16:15
Przedstawiciele studia Intelligent Games, autorzy serii strategii turowych pod tytułem Fire Emblem ujawnili dzisiaj, że kolejna część ich sagi w wersji na Wii wykorzysta sieciowe walory tejże konsoli. Tym samym właściciele next-gena Nintendo dołączą do swych kolegów posiadających GameBoy’a Advance i również będą mogli cieszyć się rozgrywką w trybie multiplayer.
ScummVM w wersji na GameCube i Wii
Artur Falkowski, 12 kwietnia 2007, 20:20
Nazwa ScummVM z pewnością znana jest wielu fanom klasycznych przygotówek typu point and click. Ten wydany na większość liczących się platform program umożliwia uruchomienie między innymi starych produkcji LucasArts, takich jak seria Monkey Island, Day of The Tentacle, Full Throttle czy Sam and Max Hit the Road. Aktualnie program mogą uruchomić posiadacze konsoli GameCube oraz Wii.
Piosenka Go Mario! na składance Best of the Best: A Tribute to Game Music
Artur Falkowski, 12 kwietnia 2007, 20:09
Wytwórnia płytowa Generations Productons ogłosiła, że znana kompozytorka muzyki do gier, Winifred Philips, stworzyła utwór Go Mario!, będący wyrazem uznania dla bestsellerowej serii gier z wąsatym hydraulikiem w roli głównej. Naganie pojawi się na składance Best of the Best: A Tribute to Game Music, której premiera planowana jest na pierwszego maja.
Nowe wyścigi z Donkey Kongiem i spółką na platformie Wii zamiast GameCube
Radosław Grabowski, 12 kwietnia 2007, 06:06
Grę Super Paper Mario mieli pierwotnie otrzymać posiadacze GameCube, ale ostatecznie produkt postanowiono przenieść na platformę Wii, zostawiając starzejącą się "Kostkę" na przysłowiowym lodzie. Teraz identyczny scenariusz realizuje się w przypadku gry DK Bongo Blast, zapowiedzianej podczas ubiegłorocznych targów E3 2006 z myślą o GC.
Inne oblicze Nintendo
Artur Falkowski, 4 kwietnia 2007, 15:10
Jeżeli myślicie, że Nintendo to tylko konsole, jesteście w błędzie. Ta japońska firma ma już za sobą ponad stulecie istnienia (powstała w 1889 roku), a w trakcie swojej działalności próbowała sił w różnych branżach. Mogli o tym przekonać się Japończycy odwiedzający jeden z domów handlowych w Osace, który przygotował sześciodniową ekspozycję nazwaną Muzeum Nintendo.
Resident Evil 4 także w wersji dla Wii
Radosław Grabowski, 4 kwietnia 2007, 10:44
Jak dotąd korporacja Capcom zdecydowała się na wypuszczenie trzech wersji gry Resident Evil 4 – najpierw na platformie GameCube, potem na PlayStation 2, a ostatnio na PC. Ponieważ konsola Wii jest wstecznie kompatybilna z GC, to jej posiadacze również mogą zapoznać się z "czwórką", aczkolwiek potrzebują do tego chociażby pada dla "Kostki". Sytuacja taka nie potrwa jednak długo.
Satoru Iwata z Nintendo jednym z najlepszych dyrektorów generalnych na świecie
Artur Falkowski, 28 marca 2007, 13:40
Barron, liczący się amerykański magazyn biznesowy o wieloletniej tradycji, umieścił Satoru Iwata na liście trzydziestu najlepszych dyrektorów generalnych (CEO) na świecie. Szef Nintendo (od 2002 roku), czterdziestosiedmioletni Japończyk, został postawiony na równi ze współzałożycielem Apple Stevem Jobsem czy Rupertem Murdochem z News Corporation.
Japoński rząd sprzedaje akcje Nintendo
Artur Falkowski, 27 lutego 2007, 08:58
Ogłoszenie przez japoński rząd planu sprzedaży udziałów w firmie Nintendo odbiło się niekorzystnie na wartości akcji. Ich cena spadła o 2,7%. Według analityków gorsza pozycja producenta Wii na giełdzie została spowodowana zbyt wysoką ceną sprzedaży akcji.
Nintendo UK zaprzecza śmierci GameCube’a
Marek Grochowski, 23 lutego 2007, 16:50
Przed południem zamieściliśmy informację o wstrzymaniu produkcji konsoli GameCube przez Nintendo. Wiadomość ta pochodziła od Perrin Kaplan, przedstawicielki amerykańskiego oddziału wielkiego „N”. Jak się jednak okazuje, nastroje w Europie są zgoła odmienne i nikt nie potwierdza, żeby popularny „Gacek” miał rzeczywiście odejść w zapomnienie.
Nintendo wstrzymało produkcję konsoli GameCube
Radosław Szewczyk, 23 lutego 2007, 11:08
Nadszedł dzień, w którym kolejna konsola pomału odchodzi w zapomnienie. Otóż przedstawiciele amerykańskiego oddziału firmy Nintendo oświadczyli, że właśnie zaprzestano dalszej produkcji konsoli GameCube.
Nintendo nawiązuje współpracę z siecią parków rozrywki
Piotr Doroń, 24 stycznia 2007, 14:08
Amerykański oddział firmy Nintendo poinformował, że nawiązał współpracę z siecią parków rozrywki Six Flags. Umowa ma charakter marketingowy, w związku z czym współpraca polegać będzie głównie na wzajemnej reklamie.
Shigeru Miyamato zabierze głos w trakcie marcowej Game Developers Conference
Piotr Doroń, 23 stycznia 2007, 10:43
Tegoroczna Game Developers Conference odbędzie się w dniach 5-9 marca w San Francisco (Stany Zjednoczone). W jej trakcie poruszonych zostanie wiele tematów ważnych dla naszego przemysłu oraz ciekawych z punktu widzenia producentów gier. Jeden z wykładów poprowadzi sam Shigeru Miyamoto, żyjąca legenda firmy Nintendo.
Roszady kadrowe w amerykańskim oddziale firmy Nintendo
Piotr Doroń, 15 stycznia 2007, 11:38
Amerykański oddział firmy Nintendo poinformował, że Steve Singer, dotychczasowy dyrektor naczelny firmy na terytorium Ameryki Łacińskiej, otrzymał awans i wraz z początkiem marca obejmie stanowisko wiceprezesa ds. koncesji.
Noworoczne prezenty dla członków japońskiego Klubu Nintendo
Piotr Doroń, 29 grudnia 2006, 13:28
Platynowi, specjalni członkowie japońskiego Klubu Nintendo od dawien dawna byli faworyzowani przez firmę spod znaku włoskiego hydraulika. Zawsze mogli liczyć na bardzo interesujące bonusy związane z ich ulubionymi grami oraz konsolami. Potwierdzeniem tej tezy są również ostatnio zaprezentowane prezenty, które osoby te otrzymają wiosną przyszłego roku.
Byli szefowie Nintendo of America docenieni
Piotr Doroń, 20 grudnia 2006, 17:17
Amerykańska Akademia Nauki i Sztuk Interaktywnej (AIAS) każdego roku wręcza Interactive Achievement Awards – nagrody przyznawane osobom, którzy współtworzyli rynek gier i odcisnęli na nim widoczne piętno. W tym roku docenieni zostali byli szefowie amerykańskiego oddziału Nintendo – Minoru Arakawa, były prezes, oraz Howard Lincoln, były przewodniczący NoA.
Zamień swoje Gwiazdki na Wii Points!
Piotr Doroń, 13 grudnia 2006, 10:03
Serwis CVG poinformował, że członkowie Klubu Nintendo, który jest częścią oficjalnej strony europejskiego oddziału firmy Nintendo, będą mogli już niebawem wymieniać swoje Gwiazdki, uzyskane za rejestrację gier oraz sprzętu, na Wii Points, a więc walutę za pomocą której można nabywać m.in. gry z usługi Virtual Console.
Vin Diesel nie będzie Agentem 47?
Radosław Grabowski, 5 grudnia 2006, 13:44
Vin Diesel wystąpił już z Timothy'm Olyphantem w filmie pt. A Man Apart (Odwet). Wspominamy o tej dwójce, ponieważ pierwszy z wymienionych aktorów był dotychczas przypisywany do roli Agenta 47 w nadchodzącej ekranizacji serii gier pt. Hitman. Internetowy serwis Ain't It Cool News donosi jednak, że ostatecznie Diesel został zastąpiony przez Olyphanta.
Kup film Superman Returns, a dostaniesz ułatwienie do gry
Krystian Smoszna, 28 listopada 2006, 16:23
Koncern Electronic Arts ujawnił wczoraj, że w grze Superman Returns: The Videogame istnieje możliwość wcielenia się na stałe w postać Bizarro. Aby tego dokonać, należy podczas zabawy wpisać specjalny kod. Problem polega na tym, że twórcy programu nie ujawnili go, zmuszając wszystkich zainteresowanych do kupna filmu, na podstawie którego powstał omawiany produkt.
Japońskie plany Nintendo na 2007 rok
Daniel Sodkiewicz, 28 listopada 2006, 11:10
Japoński oddział Nintendo opublikował plan wydawniczy na rok 2007. Zapowiedziane premiery dotyczą jedynie Kraju Kwitnącej Wiśni, nie wiadomo jeszcze kiedy tytuły te trafią na rynek europejski.
Ujawniono nowe informacje na temat The Legend of Zelda: Twilight Princess
Piotr Doroń, 30 października 2006, 18:04
Brytyjski magazyn Edge ujawnił w swoim ostatnim numerze kilka nowych informacji na temat gry The Legend of Zelda: Twilight Princess. Są one związane głównie z systemem rozgrywki.
Nintendo w liczbach - podsumowanie drugiego kwartału rozliczeniowego
Piotr Doroń, 27 października 2006, 16:59
Kilka godzin temu mogliście zapoznać się z opublikowanym przez koncern Sony raportem finansowym uwzględniającym drugi kwartał rozliczeniowy, zakończony 30 września. Niemal w tym samym momencie podobny ruch wykonała firma Nintendo.
Seria Mario Kart nadal się rozwija
Radosław Grabowski, 18 października 2006, 07:32
Czternaste urodziny obchodzi w tym roku seria gokartowych wyścigów z bohaterami rozmaitych gier ze stajni Nintendo w rolach głównych. Jak dotąd światło dzienne ujrzało sześć pozycji z tego cyklu, a w drodze znajduje się siódma. Jest to zarazem drugi produkt w ramach omawianej marki, w przygotowywanie którego zaangażowano specjalistów z korporacji Namco.
Dalsze szczegóły związane z zamknięciem Clover Studio
Piotr Doroń, 16 października 2006, 13:06
Capcom przedstawił kolejne szczegóły związane z zamknięciem świetnego Clover Studio – firmy, która wyprodukowała takie dzieła, jak Viewtiful Joe, Okami oraz God Hand. Dotyczą one najważniejszych pracowników tego znakomitego zespołu developerskiego.
Koniec Clover Studio, autorów m.in. Okami
Piotr Doroń, 13 października 2006, 07:40
Koncern Capcom ogłosił, iż wraz z końcem trwającego obecnie roku fiskalnego, tj. z dniem 31 marca, zamknięte zostanie Clover Studio – jeden z najbardziej oryginalnych i ambitnych zespołów developerskich. Decyzję tę podjął zarząd japońskiej firmy.
Next-genowy fotel dla konsol starej generacji
Artur Falkowski, 12 października 2006, 10:44
Uważasz się za prawdziwego gracza? Ciężko zarobione pieniądze inwestujesz w sprzęt poprawiający wrażenia z wielogodzinnych sesji z konsolą lub komputerem? Firma Ulimate Game Chair ma coś dla ciebie – profesjonalny fotel gracza.
Nowa Zelda dostępna dla Japończyków tylko w dystrybucji online
Artur Falkowski, 11 października 2006, 17:45
Od dawna już wiadomo, że Legend of Zelda: Twilight Princess ukaże się zarówno jako tytuł startowy na Wii, jak i w wersji przeznaczonej dla Game Cube’a. Ostatnie wieści są nieco niepokojące dla posiadaczy starszej konsoli. Najprawdopodobniej japońscy gracze swoją wersję będą mogli nabyć jedynie za pośrednictwem internetowego sklepu Nintendo.
The Grim Adventures of Billy & Mandy europejskim tytułem startowym Wii
Artur Falkowski, 9 października 2006, 09:34
Firma Midway postanowiła rozszerzyć i tak już bogatą ofertę startową Wii o grę swojej produkcji. Będzie nią adaptacja popularnej, szalonej kreskówki emitowanej przez kanał Cartoon Network: Mroczne przygody Billy'ego i Mandy (The Grim Adventures of Billy & Mandy). Produkt trafi na półki sklepowe w dniu europejskiej premiery Wii (8 grudnia).
Nintendo spodziewa się lepszych wyników finansowych, niż pierwotnie oczekiwało
Piotr Doroń, 3 października 2006, 15:34
Świetna sprzedaż konsoli Nintendo DS w połączeniu z niskimi notowaniami japońskiego jena spowodowała, iż koncern Nintendo zmienia swoje oczekiwania co do wysokości zysku netto wypracowanego do końca trwającego obecnie roku fiskalnego.
Resident Evil 10th Anniversary Edition już za niewiele ponad miesiąc
Radosław Grabowski, 20 września 2006, 07:23
W bieżącym roku seria Resident Evil obchodzi dziesiąte urodziny. Właśnie dlatego korporacja Capcom szykuje pozycję o nazwie Resident Evil: Umbrella Chronicles, stanowiącą połączenie elementów z czterech głównych epizodów cyklu i przeznaczoną wyłącznie dla konsoli Wii. Dalekowschodni twórcy nie zapominają jednak o platformie GameCube, której posiadacze także dostaną jubileuszową niespodziankę.
Posiadacze GameCube'a zagrają w Twilight Princess w grudniu
Krystian Smoszna, 15 września 2006, 07:57
Mimo, że wśród 25 gier jakie pojawią się na rynku wraz z Wii, zabraknie produktu z Mario w roli głównej, fani programów tworzonych przez Shigeru Miyamoto nie mogą mieć powodów do narzekań. Koncern Nintendo potwierdził wczoraj, że w dniu premiery nowego urządzenia dostępna będzie bowiem kolejna odsłona cyklu The Legend of Zelda. Mowa tu oczywiście o wersji na Wii. A co z edycją na GameCube'a?
"It's a me, Mario!" - głos Mario pojawi się niebawem w Londynie
Piotr Doroń, 12 września 2006, 14:34
Szykuje się nie lada gratka dla każdego fana Mario – bohatera kilkudziesięciu gier wydanych na konsole firmy Nintendo, najsłynniejszego hydraulika na świecie. Każdy, kto 15 września znajdzie się w Londynie, będzie miał okazję spotkać się z Charlesem Martinetem – osobą podkładającą głos słynnemu wąsatemu bohaterowi gier video.
Super Paper Mario ukaże się jedynie Wii?
Piotr Doroń, 8 września 2006, 10:49
Jak zapewne dobrze wiecie, zanim The Legend of Zelda: Twilight Princess została zapowiedziana na Wii, powstawała jedynie z myślą o poprzedniej stacjonarnej konsoli Nintendo, czyli GameCube. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że podobny los spotka RPGa pod tytułem Super Paper Mario.
Wii dołącza do PC, PS2, GC i GBA w kolejce do Mrocznych przygód Billy'ego i Mandy
Radosław Grabowski, 6 września 2006, 15:55
Nie tylko z myślą o PC, PS2, GC i GBA powstaje komiksowa bijatyka pt. The Grim Adventures of Billy & Mandy, bazująca na popularnym serialu animowanym rodem z telewizji Cartoon Network. Developerzy ogłosili właśnie, że na liście docelowych platform sprzętowych figuruje również stacjonarna konsola Wii.
Nintendo nawiązuje współpracę z siecią McDonald’s
Bartłomiej Kossakowski, 28 sierpnia 2006, 06:59
Co może być wynikiem współpracy między firmą Nintendo i siecią McDonald’s? Oczywiście najnowsza seria zabawek z Mario i resztą ekipy, które już wkrótce będzie można znaleźć w zestawach Happy Meal.
W grze Family Guy usłyszymy głosy znane z serialu
Bartłomiej Kossakowski, 25 sierpnia 2006, 07:09
Wszystkie trzy stacjonarne konsole obecnej generacji jeszcze w tym roku doczekają się gry stworzonej na podstawie popularnego serialu animowanego Family Guy (Głowa Rodziny). Jak poinformował wydawca tego tytułu, firma 2K Games, przy pracach nad tym tytułem wezmą udział aktorzy znani z kreskówkowego pierwowzoru.
GC: Konferencja Nintendo - nowe gry, stare zwiastuny, żadnych zdradzonych sekretów
Piotr Doroń, 23 sierpnia 2006, 13:37
Tegoroczne targi Games Convention można uznać za rozpoczęte. Całkiem niedawno, w trakcie GC Developers Conference swoje żale i proroctwa przedstawili producenci i wydawcy gier (m.in. Don Daglow). Przed kilkudziesięcioma minutami zakończyła się z kolei pierwsza z wielkich konferencji, przeprowadzona przez Nintendo.
Splinter Cell: Double Agent z unikalną muzyką
Marek Grochowski, 19 sierpnia 2006, 14:45
UbiSoft ujawnił, że dwaj kompozytorzy - Sascha Dikiciyan oraz Cris Velasco - będą odpowiedzialni za skomponowanie utworu, który wprowadzi nas do gry Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent. Wspomniani artyści stworzą także tło muzyczne do przerywników filmowych, napędzających fabułę nowych przygód Sama Fishera.
Pad dla GameCube niekompatybilny z The Legend of Zelda: Twilight Princess na platformie Wii
Radosław Grabowski, 17 sierpnia 2006, 12:55
Jednym z tzw. tytułów startowych konsoli Wii ma być The Legend of Zelda: Twilight Princess. Równolegle (czyli pod koniec bieżącego roku) do sprzedaży trafi wersja dla platformy GameCube. George Harrison, reprezentujący interesy korporacji Nintendo, wypowiedział się właśnie na temat systemu sterowania w nadchodzącej grze.
Klasowy scenariusz filmowego Hitmana
Marek Grochowski, 16 sierpnia 2006, 11:41
Serwis Latino Review od lat zajmuje się ocenianiem scenariuszy filmów, które w przyszłości mają trafić na srebrny ekran. Firma znana jest z tego, że potrafi doskonale wyczuć, czy nadchodzący obraz okaże się hitem czy może skończy jako eksponat w osiedlowych wypożyczalniach filmów DVD.
Pac-Man World Rally w "złocie"
Krystian Smoszna, 15 sierpnia 2006, 12:18
Przedstawiciele koncernu Nanco Bandai Games poinformowali wczoraj, że zakończyli już prace nad grą Pac-Man World Rally. Program, który został stworzony z myślą o kilku popularnych platformach sprzętowych, uzyskał „złoty” status i powędrował do tłoczni.
Nintendo nie wskrzesi imprezy Space World
Piotr Doroń, 9 sierpnia 2006, 12:53
Nintendo zdementowało plotki, jakoby firma planowała wskrzesić, w związku ze zbliżającą się premierą konsoli Wii, imprezę Space World, organizowaną niegdyś w drugim kwartale każdego roku.
Nintendo pracuje nad przenośną wersją konsoli GameCube?
Bartłomiej Kossakowski, 8 sierpnia 2006, 13:49
Dziennikarz popularnego serwisu IGN, Matt Casamassina, dotarł do ciekawych wieści na temat nowej, przenośnej konsoli tworzonej przez Nintendo. Bardzo prawdopodobne, że będzie to po prostu nowa wersja GameCube’a.
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent - o premierze i demach słów kilka
Krystian Smoszna, 8 sierpnia 2006, 07:56
Znamy już oficjalną datę premiery gry Tom Clancy’s Splinter Cell: Double Agent. Ujawnione na oficjalnym forum firmy Ubisoft informacje wskazują, że program trafi na rynek 19 października bieżącego roku.
Kontynuacja Super Mario Strikers zmierza na Wii?
Piotr Doroń, 5 sierpnia 2006, 18:21
Zachodni serwis IGN informuje, powołując się na źródła zbliżone do Nintendo of Europe, że japoński koncern pracuje obecnie nad kontynuacją gry Super Mario Strikers (znanej również jako Mario Smash Football), której europejska premiera nastąpi w listopadzie 2006 roku.