Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 16 października 2006, 13:06

autor: Piotr Doroń

Dalsze szczegóły związane z zamknięciem Clover Studio

Capcom przedstawił kolejne szczegóły związane z zamknięciem świetnego Clover Studio – firmy, która wyprodukowała takie dzieła, jak Viewtiful Joe, Okami oraz God Hand. Dotyczą one najważniejszych pracowników tego znakomitego zespołu developerskiego.

Capcom przedstawił kolejne szczegóły związane z zamknięciem świetnego Clover Studio – firmy, która wyprodukowała takie dzieła, jak Viewtiful Joe, Okami oraz God Hand. Dotyczą one najważniejszych pracowników tego znakomitego zespołu developerskiego.

Najbardziej znana twarz Clover Studio – Shinji Mikami (autor m.in. serii Resident Evil) – w dalszym ciągu pozostaje zakontraktowanym pracownikiem koncernu Capcom. Sytuacja Atsushi Inaby (Steel Battalion, Viewtiful Joe; prezes Clover Studio) oraz Hideki Kamiya (jednego z głównych producentów Devil May Cry) jest, według rzecznika japońskiego oddziału Capcom, zgoła odmienna. Obaj opuścili bowiem zespół w czerwcu i w lipcu 2006 roku, czego powodem była chęć szukania nowych wyzwań. Co ciekawe, przedstawiciel brytyjskiej filii Capcom twierdzi, że zarówno Inaba, jak i Kamiya w dalszym ciągu są pracownikami firmy zatrudnionymi na zasadach zawartych w dotychczasowej umowie. Kwestia ta jest więc sporna i wymaga dodatkowego wytłumaczenia.

Reszta pracowników Clover Studio znajdzie zatrudnienie w poszczególnych, wewnętrznych zespołach developerskich firmy Capcom. Ostatnim ich zadaniem będzie opracowanie europejskich wersji Okami oraz God Hand, które zostaną wydane na Starym Kontynencie w lutym 2007 roku.

Informację z ubiegłego piątku należy oceniać mianem nieoczekiwanej, a także zaskakującej. Głównym powodem takowej decyzji, podjętej przez zarząd firmy Capcom, był brak sukcesu komercyjnego wymienionych wyżej pozycji. Clover Studio przestanie istnieć wraz z dniem 31 marca 2007 roku.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej