NBA 2K19 największym hitem w historii gier sportowych - raport finansowy Take-Two
Firma Take-Two Interactive opublikowała raport finansowy za okres lipiec-wrzesień 2018 roku. Miniony miesiąc okazał się bardzo udany dla wydawcy, głównie dzięki dobrym wynikom Grand Theft Auto V oraz NBA 2K19. 53% przychodów pochodziło z mikropłatności i DLC.
Do grona koncernów chwalących się swoimi wynikami dołączyło Take-Two Interactive, które udostępniło raport finansowy za okres lipiec-wrzesień 2018 roku (via BussinessWire). W minionym kwartale fiskalnym firma odnotowała przychód 492,7 miliona dolarów oraz dochód 25,4 miliona dolarów, wypadając znacznie lepiej niż rok temu (kiedy to straciła 2,7 miliona dolarów przy o 11% gorszym przychodzie). Niemały wpływ miała na to sprzedaż cyfrowa, która stanowiła 73% przychodów spółki. Szczególnie dobrze wypadły zarobki z kategorii „powtarzalnych wydatków konsumentów”, obejmujących DLC oraz mikrotransakcje. Tylko ta grupa przyniosła 53% całego zysku, co raczej nie ucieszy tych, którym nie przypadły do gustu mikropłatności w tytułach wydawcy – na przykład w NBA 2K19.
Co zabawne, spośród produkcji Take-Two najbardziej wyróżniło się właśnie NBA 2K19. Tegoroczna odsłona koszykarskiego cyklu zaliczyła najlepsze otwarcie w historii serii, stając się zarazem najlepiej sprzedającym się tytułem sportowym 2018 roku. Co więcej, jego premierowy przychód w Ameryce przebija wynik każdej innej gry z tej kategorii co najmniej od 1995 (tj. odkąd grupa analityczna NPD śledzi statystyki).
Na plus wyróżniło się także Grand Theft Auto V, które zdołało się sprzedać w 100 milionach egzemplarzy jako trzecia produkcja w historii (wcześniej udało się to Minecraftowi i Tetrisowi). Dobrze wypadło też Grand Theft Auto Online – sieciowy moduł piątki wciąż generuje zyski powyżej oczekiwań wydawcy. I choć na horyzoncie czai się Red Dead Online, Take Two nie przewiduje, by ta premiera wpłynęła negatywnie na wyniki wieloosobowego GTA. Skoro zaś już o Red Dead mowa, październikowa premiera Red Dead Redemption 2 nie została – rzecz jasna – uwzględniona w raporcie, ale nie przeszkodziło to firmie w pochwaleniu się wynikami swojego ostatniego bestsellera. Do sklepów rozesłano aż 17 milionów egzemplarzy dwójki, a gra zarobiła więcej niż jakakolwiek pozycja w historii rozrywki. Wygląda więc na to, że kolejny kwartał fiskalny będzie jeszcze bardziej udany dla amerykańskiego wydawcy niż ostatni.