Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2011, 10:28

autor: Adrian Werner

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11)

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

Witam w najnowszej odsłonie „Najciekawszych modyfikacji”. Jak zwykle czeka na was wybór najbardziej interesujących projektów wypuszczonych w ostatnich kilku tygodniach.

Na początek warto odnotować start Desury, czyli aplikacji pokroju Steam, tyle że ukierunkowanej na modyfikacje i gry niezależne. Całość stworzył zespół odpowiedzialny za serwis ModDB. Nie wiadomo, czy nowa usługa się przyjmie, ale warto mieć na nią oko.

Left 4 Dead 2

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #1

Dead Series

Wydaje się, że pierwsza część Left 4 Dead już definitywnie kończy swój żywot. W ciągu ostatnich kilku tygodni ciekawsze projekty ukazywały się jedynie do drugiej odsłony cyklu. Pierwowzór długo nam służył i dostarczył masę wspaniałej zabawy, ale chyba najwyższy już czas by usunął się w cień i pozwolił, by cała społeczność moderska skoncentrowała się na Left 4 Dead 2.

  • 25 To Life – długa na trzy mapy kampania, której akcja toczy się na terenie więzienia.
  • Dead Series - cztery poziomy osadzone na terenach wiejskich i przemysłowych. Lokacje nie są zbytnio oryginalne, ale wykonano je bardzo starannie.
  • Disturbed in the Suburbs - długa na trzy mapy kampania, w której przemierzamy senne osiedla domków jednorodzinnych i małą szkołę.

Crysis i Crysis: Warhead

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #2

MechWarrior: Living Legends

Wypuszczono nową betę MechWarrior: Living Legends, czyli projektu, który korzysta z silnika Crysis i Crysis: Warhead by odtworzyć najbardziej ukochanego przez graczy symulatora wielkich robotów. Od premiery pierwszej grywalnej wersji minął już ponad rok i mod zrobił przez ten czas olbrzymie postępy. Najnowsza aktualizacja wprowadza masę nowych pojazdów i map, jak również nowy tryb rozgrywek wieloosobowych. Jako, że o oficjalnej kontynuacji cyklu już od dawna jest cicho, ta modyfikacja to jedyna szansa, by zagrać w ten rodzaj gry we współczesnej oprawie graficznej. Jeśli jeszcze nie spróbowaliście MechWarrior: Living Legends to zdecydowanie powinniście naprawić ten błąd.

Posiadaczom gry Crysis polecić warto też Shelter, czyli pierwszą część trylogii map stawiających na opowiadanie ciekawych historii oraz stworzenie atmosfery horroru.

Pozostałe gry akcji

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #3

Battle-Force to modyfikacja, której akcja toczy się w świecie znanym z Half-Life 2. Wcielamy się w Johna, czyli specjalistę od systemów bezpieczeństwa w górskiej bazie rebeliantów. Pewnej nocy przez okno swojego mieszkania widzi scenę śmierci młodej kobiety rozszarpanej na kawałki przez pędzący pociąg. Gdy wybiega na zewnątrz wśród torów znajduje tajemnicze schody prowadzące do dziwnego i pozornie opuszczonego miasta. Cała modyfikacja wydana została w dwóch częściach i koncentruje się na mrocznej atmosferze oraz dynamicznej walce. Co więcej, poza kampanią solo przygotowano również tryb multiplayer, który ma znacznie wyższy poziom realizmu niż tradycyjny Half-Life 2 Deathmatch. Battle-Force daleko do najlepszych modyfikacji tej gry, ale i tak projekt potrafi zapewnić kilka godzin przyzwoitej zabawy.

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #4

Blue Portals

Blue Portals to z kolei bardzo dopracowany zestaw nowych poziomów do gry Portal. Zgodnie z nazwą całość koncentruje się na sprytnym używaniu głównie niebieskich portali, choć oczywiście nie zabraknie też pomarańczowych. Wszystkie zagadki zostały doskonale opracowane i wiele z nich stanowić będzie niemałe wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy. Na pochwałę zasługuje również oprawa graficzna. Autorzy wprowadzili sporo własnych elementów, ale jednocześnie udało im się utrzymać sterylny urok pierwowzoru.

Na koniec wspomnieć warto jeszcze wydanie wersji 2.0 Frosty Mod. Projekt ten przerabia Rainbow Six: Vegas 2, tak by całość była szybsza, trudniejsza i bardziej emocjonująca. W przeciwieństwie do innych modyfikacji tej gry Frosty nie zaprząta sobie głowy zwiększeniem realizmu, zamiast tego stawiając na dziką zabawę.

Seria Neverwinter Nights

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #5

The Crypt of Axayacatl

Do pierwszej odsłony cyklu ukazały się ostatnimi czasy trzy godne uwagi modyfikacje.

  • The Crypt of Axayacatl - Dopracowana kampania, której akcja toczy się w osadzonych głęboko w dżungli ruinach starożytnego miasta. Legenda głosi, że w grobowcu głównego kapłana ukryto potężny magiczny artefakt. Nasz bohater zostaje wezwany przez mieszkańców okolicznych wiosek, gdy z ruin zaczynają powoli wychodzić potwory. Co ciekawe, autor osadził akcję w świecie inspirowanym kulturą Aztecką. Mod wymaga posiadania wszystkich dodatków do pierwszego Neverwinter Nights.
  • The Mystic Journey – to rozbudowana pięcioczęściowa kampania (cztery główne odsłony plus jeden prequel), której akcja toczy się w kontrolowanym przez pięć królestw ludzkich świecie Nephesh. Cztery z nich wierzą w jednego Boga i nastawione są pokojowo, podczas gdy nacja Joslon czci siły piekielne. Modyfikacja opowiada historię wojny pomiędzy tymi frakcjami.
  • The Retracting Ice - nastawiona na akcję przygoda, w której na zlecenia czarodzieja udajemy się do ukrytego pod lodowcem miasta by odzyskać pewien tajemniczy przedmiot. Mod wymaga posiadania wszystkich dodatków do pierwszego Neverwinter Nights.
Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #6

The Path of Evil

Do Neverwinter Nights 2 ukazał się natomiast tylko jeden interesujący projekt.

  • The Path of Evil – zgodnie z nazwą, mod ten pozwala nam na zagranie złą postacią. Kampania nie posiada sztywnej struktury rozgrywki. Po kilku pierwszych godzinach dostajemy możliwość swobodnego zwiedzania świata i to na nasze barki spada zadanie wykombinowania co tak właściwie musimy zrobić, by osiągnąć sukces.

Cykl The Elder Scrolls

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #7

Sildrad Tower

Ukazała się nowa wersja (3.0) bety Silgrad Tower. To jeden z największych modów, jakie kiedykolwiek stworzono do The Elder Scrolls IV: Oblivion. W założeniach projekt ma odtworzyć atmosferę i styl zabawy znany z Morrowind, choć jednocześnie nie będzie to remake tej gry. Zamiast tego zaoferuje nowe krainy, które łącznie będą dziewięć razy większe niż cały świat obecny w podstawowej wersji Oblivion. Ta olbrzymia przestrzeń ma być szczelnie wypełniona nowymi lokacjami, postaciami i oczywiście zadaniami do wykonania. Upłynie jeszcze sporo czasu nim prace nad projektem dobiegną końca, ale wypuszczona właśnie wersja jest w dużej mierze funkcjonalna i potrafi dostarczyć dziesiątek godzin doskonałej zabawy. Gotowy jest już cały teren i większość zadań. Dla miłośników cyklu pozycja obowiązkowa.

Fanów gry Morrowind zainteresować powinien natomiast projekt nazwany po prostu Morrowind 2011. Zbiera on w najlepsze mody wizualne i podaje je wszystkie w jednym prostym do zainstalowania zestawie. Dostajemy m.in. nowe modele, ostre tekstury i ulepszone efekty. Największą metamorfozę przeszły lokacje (zwłaszcza poziom szczegółowość roślinności), ale i postacie również prezentują się znacznie lepiej niż w wersji standardowej.

Pozostałe gry roleplaying

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #8

The BNL - Eighty Years of War

Posiadaczom Mount & Blade: Warband warto polecić betę projektu The BNL - Eighty Years of War. Mod ma w założeniach odtworzyć konflikt znany jako Wojna osiemdziesięcioletnia (1568-1648), w którym Niderlandy walczyły o wyzwolenie spod panowania hiszpańskiego. Docelowo autorzy planują zmienić prawie wszystko - poczynając od mapy świata, a na nowych jednostkach, zadaniach i przedmiotach kończąc. Zabawa ma zostać spięta w całość klamrami rozbudowanej fabuły. Na razie dostępna jest bardzo sympatyczna beta trybu multiplayer.

Fallout: New Vegas to bez wątpienia jedna z najlepszych gier roleplaying zeszłego roku, ale nawet jej najwięksi fani muszą przyznać, że grafika nie jest jej najmocniejszą stroną. W ostatnich kilku tygodniach wyszła cała masa nowych modyfikacji, które poprawiają stronę wizualną tej produkcji.

Gry strategiczne

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #9

Napoleonic Total War III

Dla posiadaczy Napoleon: Total War doskonałą propozycją powinien się okazać mod Napoleonic Total War III. Jego autorzy zajmują się tą tematyką od wielu lat. Wcześniejsze dwie wersje wydawane były do gier Medieval: Total War oraz Rome: Total War. Oczywiście tym razem skala całego projektu jest mniejsza. Przedtem twórcy musieli przygotować totalne konwersje, podczas gdy w Napoleon: Total War większość elementów jest już na miejscu. Dlatego autorzy całą swoją uwagę poświęcili zwiększeniu realizmu historycznego trybu multiplayer. Gracze mogą wybierać spośród osiemnastu starannie przygotowanych nacji. Zadbano o odtworzenie historycznych rozmiarów jednostek, siły ognia, zdolności walki w zwarciu oraz morale, a wszystko to znajduje przełożenie na zachowanie oddziałów na polu bitwy. Dodano również tzw. mgłę wojny, dzięki której nie widzimy co robi nasz przeciwnik na mapie dopóki nie podejdziemy na odpowiednio bliski dystans. Zadbano nawet o takie detale jak brak przenikania jednostek. Teraz przeprowadzając jeden oddział przez drugi tempo marszu ulegnie zmniejszeniu, a obie jednostki nie będą w stanie utrzymać właściwej formacji. Ta mała zmiana ma olbrzymie znaczenie w samych bitwach. Przykładowo, by przeprowadzić skuteczny atak kawalerii, wpierw będziemy musieli stworzyć dla niej przerwę w linii naszej piechoty. Twórcy zadbali też o sporo nowych map i scenariuszy oraz przerobili balans wszystkich jednostek.

Wielbicieli Men of War powinien natomiast zainteresować mod Omaha Beach. Zgodnie z nazwą odtwarza on słynne lądowanie na plaży Omaha, które wielokrotnie gościło już na ekranach naszych monitorów w innych grach. Całość podzielona jest na dwa poziomy - w pierwszym jako Amerykanie atakujemy, a w drugim bronimy się jako Niemcy. Całość nadaje się zarówno do rozgrywek solo, jak i w trybie sieciowej kooperacji.

Najlepsze z najlepszych

Tym razem zaproponujemy dwa rozbudowane mody, które stworzono głównie z myślą o pojedynczym graczu.

Shadows of the Metal Age

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #10

Shadows of the Metal Age to zdecydowanie najbardziej ambitny i prawdopodobnie również najlepszy projekt jaki kiedykolwiek stworzyła społeczność fanów cyklu Thief. Mod w praktyce jest nieoficjalnym dodatkiem do drugiej odsłony serii, który oferuje całkiem nową kampanię dla pojedynczego gracza. Znajdziemy tu trzynaście długich misji osadzonych w różnorodnych lokacjach (jedna z nich toczy się nawet wewnątrz pędzącego pociągu), dziesięć dodatkowych broni i przedmiotów oraz setki nowych modeli, tekstur i dźwięków. Pomyślano nawet o scenkach przerywnikowych. Co ciekawe, wcielamy się tym razem nie w Garretta, ale w niedoświadczoną złodziejkę, która posiada własną historię i osobowość. Całość opracowana jest po prostu doskonale. Sporo fanów uważa ten mod za bardziej godny miana kontynuacji Thief 2 niż oficjalna trzecia część i trzeba przyznać, że taka opinia wcale nie jest szalona.

7th Serpent: Crossfire

Najciekawsze modyfikacje (18/01/11) - ilustracja #11

7th Serpent: Crossfire to nowa kampania do drugiej odsłony serii Max Payne. W przeciwieństwie do większości tego typy projektów nie kierujemy tutaj poczynaniami Maxa. Wcielamy się za to w Damona Pryce'a - człowieka który stał się ofiarą tajemniczych eksperymentów i teraz próbuje uzyskać odpowiedź na pytanie co dokładnie my zrobiono. Modyfikacja została przygotowana w bardzo profesjonalny sposób. Autorzy zaoferowali masę różnorodnych lokacji z wieloma interaktywnymi elementami otoczenia. Przebieg rozgrywki napędza rozbudowana fabuła, która opowiadana jest za pomocą dobrze wyreżyserowanych scenek przerywnikowych oraz paneli komiksowych. 7th Serpent: Crossfire to jeden z najlepszych modów jakie kiedykolwiek ukazały się do gier z tej serii.

Poprzednie artykuły z cyklu:

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej